Reklama

Bezpieczństwo na warszawskich drogach w 2019 roku

Mniej wypadków, mniej rannych, a co najważniejsze - mniej zabitych na warszawskich drogach. Policjanci warszawskiej drogówki podsumowali 2019 rok.

Publikacja: 04.02.2020 09:01

Bezpieczństwo na warszawskich drogach w 2019 roku

Foto: www.sxc.hu

35 osób zabitych (o 8 mniej niż w 2018 roku), 1067 rannych (187 mniej) oraz 929 wypadków drogowych (mniej o 173). Spadki napawają optymizmem, jednak to wciąż zbyt wysokie liczby. Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji planują nasilić swoje działania w rozpoczętym już 2020 roku.

Niestety inaczej przedstawia się sytuacja na terenie całego garnizonu stołecznego. Tutaj odnotowano mniej wypadków drogowych i osób rannych. Niestety wzrosła liczba zabitych o 8 osób, tj. o 5,3 %. Ciężko jest mówić o stanie bezpieczeństwa na podstawie samych tych liczb bezwzględnych. Jednak na tle kraju garnizon warszawski "wygląda" całkiem nieźle. Porównanie wskaźników liczby wypadków, rannych czy zabitych w odniesieniu do 100 tyś. mieszkańców wskazuje, że teren działania Komendy Stołecznej Policji jest pod względem bezpieczeństwa w ruchu drogowym na trzecim miejscu w porównaniu do innych województw.

Czytaj także: Już od lipca łatwiej będzie stracić prawo jazdy

Reklama
Reklama

Najbardziej niebezpiecznym miesiącem na stołecznych drogach w 2019 roku był wrzesień. Według raportu doszło wtedy do 109 wypadków, w których było 5 ofiar i aż 122 rannych.

Z danych wynika, że w ubiegłym roku najwięcej wypadków ma miejsce od poniedziałku do czwartku w godzinach od 14. do 18. (264). Najwięcej ofiar śmiertelnych odnotowano w godzinach 10. – 14. (10).

Wina

Od stycznia do końca grudnia 2019 r. najwięcej wypadków spowodowanych było przez kierujących pojazdami – 92,9% wszystkich wypadków. Piesi spowodowali 62 wypadki, co stanowi 6,7 % ogółu wypadków. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego nastąpił spadek liczby wypadków z winy kierującego o 155, a z winy pieszego o 18.

Kierowcy

Na szczególną uwagę zasługują kierujący w wieku 25 – 39 lat – doprowadzili do 277 wypadków drogowych spowodowanych przez tę grupę uczestników ruchu drogowego.

Reklama
Reklama

Przyczyną największej liczby wypadków spowodowanych przez kierujących uczestników jest nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (258) co stanowi 30% ogółu wypadków, następnie nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych (170) co stanowi 20% ogółu wszystkich przyczyn wypadków spowodowanych przez kierujących pojazdami w tej kategorii.

Piesi

Kolejną grupą sprawców wypadków drogowych są piesi.

Od początku roku do końca grudnia 2019 roku spowodowali 62 wypadki, w wyniku których rannych zostało 55 uczestników ruchu drogowego a 9 osób poniosło śmierć. Najczęstszą przyczyną wypadków z winy pieszego było nieostrożne wejście na jezdnię przed jadącym pojazdem.

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Spadki i darowizny
Czy darowizna sprzed lat liczy się do spadku? Jak wpływa na zachowek?
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama