Projekt rozporządzenia w sprawie znaków właśnie trafił do Rządowego Centrum Legislacji. Powodem zmian jest nowela ustawy z listopada 2020 r. o drogach publicznych. Ma na celu usunięcie lub modyfikację niezgodnych z prawem unijnym przepisów krajowych.
Nowela wykonuje wyrok TSUE z 21 marca 2019 r. w sprawie C-127/17, umożliwiając poruszanie się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do
11,5 t po drogach publicznych w Polsce, i to bez konieczności uzyskania zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego.
Czytaj także: Nowe znaki na drogach - projekt rozporządzenia
Nowela umożliwia wprowadzenie albo ustanowienie zakazu ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej powyżej 10 t albo powyżej 8 t po określonej drodze publicznej lub jej odcinku – wówczas zakaz wprowadza właściwy zarządca drogi za pośrednictwem znaku drogowego, w strefie obejmującej co najmniej dwie drogi publiczne lub ich odcinki – wówczas zakaz ustanawia właściwa rada gminy (miasta) w drodze uchwały.