Reklama

Koronawirus w Polsce. Co powinni zrobić organizatorzy imprez masowych

Rekomendacja Głównego Inspektora Sanitarnego ma bardzo duże znaczenie w przypadku ewentualnej odpowiedzialności organizatorów imprez masowych – uważa ekspert.

Publikacja: 09.03.2020 13:43

Koronawirus w Polsce. Co powinni zrobić organizatorzy imprez masowych

Foto: Adobe Stock

mat

W związku z epidemią koronawirusa Główny Inspektor Sanitarny rekomenduje odwołanie wszystkich imprez masowych powyżej 1000 osób, organizowanych w pomieszczeniach zamkniętych.

Dr Mateusz Dróżdż z Uczelni Łazarskiego, który specjalizuje w ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych nie ma wątpliwości, że aktualna sytuacja jest dla organizatorów trudna. Jego zdaniem rekomendacja Głównego Inspektora Sanitarnego ma duże znaczenie w przypadku ewentualnej odpowiedzialności organizatorów, czy też podmiotów wydających zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej. – Abstrahując od tego, że imprezy masowe w Polsce określa się od liczby udostępnionych miejsc a nie jej uczestników (w przypadku budynków jest to 500 udostępnionych miejsc), można stwierdzić, że taka rekomendacja w chwili obecnej powinna skutkować albo odwołaniem wszystkich imprez masowych w pomieszczeniach zamkniętych albo wstrzymaniem wydania decyzji, które by zezwalały na jej przeprowadzenie – tłumaczy ekspert.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama