Reklama

Koronawirus w Polsce. Co powinni zrobić organizatorzy imprez masowych

Rekomendacja Głównego Inspektora Sanitarnego ma bardzo duże znaczenie w przypadku ewentualnej odpowiedzialności organizatorów imprez masowych – uważa ekspert.

Publikacja: 09.03.2020 13:43

Koronawirus w Polsce. Co powinni zrobić organizatorzy imprez masowych

Foto: Adobe Stock

mat

W związku z epidemią koronawirusa Główny Inspektor Sanitarny rekomenduje odwołanie wszystkich imprez masowych powyżej 1000 osób, organizowanych w pomieszczeniach zamkniętych.

Dr Mateusz Dróżdż z Uczelni Łazarskiego, który specjalizuje w ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych nie ma wątpliwości, że aktualna sytuacja jest dla organizatorów trudna. Jego zdaniem rekomendacja Głównego Inspektora Sanitarnego ma duże znaczenie w przypadku ewentualnej odpowiedzialności organizatorów, czy też podmiotów wydających zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej. – Abstrahując od tego, że imprezy masowe w Polsce określa się od liczby udostępnionych miejsc a nie jej uczestników (w przypadku budynków jest to 500 udostępnionych miejsc), można stwierdzić, że taka rekomendacja w chwili obecnej powinna skutkować albo odwołaniem wszystkich imprez masowych w pomieszczeniach zamkniętych albo wstrzymaniem wydania decyzji, które by zezwalały na jej przeprowadzenie – tłumaczy ekspert.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Deregulowanie po kawałku, czyli zmiany w e-licytacjach komorniczych
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama