- Staramy się, by usługi oferowane przez Fundusz były jeszcze bardziej dostępne dla naszych klientów. Stąd pomysł utworzenia Centrum Usług Wspólnych, którego sprawne działanie ma przekonać klientów do częstszego korzystania z usług elektronicznych – tłumaczył prezes Andrzej Jacyna. Dlaczego Chełm? - Otwieramy się na mniejsze miasta, gdzie łatwiej pozyskać pracowników. Chcemy wykorzystać potencjał młodej, zdolnej, wykształconej kadry, która dzisiaj ma dość ograniczone możliwości zatrudnienia – podkreślał prezes NFZ.
Czytaj także: Karta EKUZ będzie ważna dłużej
Centra Usług Wspólnych będą specjalizowały się w konkretnych usługach i obsługować klientów ze wszystkich województw. Jak tłumaczą przedstawiciele Funduszu, ma to zagwarantować jednolity i wysoki standard obsługi przez Fundusz w całej Polsce. Centrum w Chełmie będzie rozpatrywać wnioski o EKUZ składanych drogą elektroniczną. Po pozytywnej weryfikacji karty zostaną wydrukowane i wysłane bezpośrednio na adres wnioskującego.
Centrum Usług Wspólnych NFZ rozpocznie działaność 1 października 2019 r. przy ul. Ceramicznej 1, gdzie znajduje się chełmska delegatura lubelskiego oddziału NFZ. Początkowo pracę ma w nim znaleźć ok. 30 osób, ale docelowo kadra ma być liczyć 70 osób. CUW zatrudni m.in. pracowników administracyjnych, informatyków i pracowników służby zdrowia.