Trudno być dobrym szefem, nie potrafiąc budować zaufania

Kultura organizacyjna bazująca na zaufaniu zwiększa lojalność i zaangażowanie pracowników. Nie oznacza jednak braku kontroli.

Aktualizacja: 08.09.2019 21:00 Publikacja: 08.09.2019 21:00

Trudno być dobrym szefem, nie potrafiąc budować zaufania

Foto: Adobe Stock

Ponad dwie trzecie Polaków w badaniu Edelman Trust Barometer 2018 stwierdziło, że ufa swojemu pracodawcy. To wyraźnie lepiej niż dwa lata wcześniej, gdy zarówno w sondażu Edelmana, jak i w polskim badaniu Procontent Communication zaufanie do pracodawców i szefów deklarował co drugi Polak. Nadal jesteśmy tu jednak poniżej światowej średniej (72 proc.), bo zaufanie wspiera biznes i gospodarkę.

Dominika Latusek-Jurczak, profesor Akademii Leona Koźmińskiego i autorka książki „Zaufanie w zarządzaniu organizacjami", wśród dziesięciu największych zalet zaufania w biznesie wymienia m.in. niższe koszty transakcyjne, wzrost efektywności, łatwiejsze przeprowadzanie zmian i rozwiązywanie konfliktów. – Z moich obserwacji firm wynika, że szczególnie w branżach, gdzie liczą się wiedza i kreatywność, zaufanie sprzyja budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej – dodaje ekspertka ALK.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem