Reklama
Rozwiń

Trudno być dobrym szefem, nie potrafiąc budować zaufania

Kultura organizacyjna bazująca na zaufaniu zwiększa lojalność i zaangażowanie pracowników. Nie oznacza jednak braku kontroli.

Aktualizacja: 08.09.2019 21:00 Publikacja: 08.09.2019 21:00

Trudno być dobrym szefem, nie potrafiąc budować zaufania

Foto: Adobe Stock

Ponad dwie trzecie Polaków w badaniu Edelman Trust Barometer 2018 stwierdziło, że ufa swojemu pracodawcy. To wyraźnie lepiej niż dwa lata wcześniej, gdy zarówno w sondażu Edelmana, jak i w polskim badaniu Procontent Communication zaufanie do pracodawców i szefów deklarował co drugi Polak. Nadal jesteśmy tu jednak poniżej światowej średniej (72 proc.), bo zaufanie wspiera biznes i gospodarkę.

Dominika Latusek-Jurczak, profesor Akademii Leona Koźmińskiego i autorka książki „Zaufanie w zarządzaniu organizacjami", wśród dziesięciu największych zalet zaufania w biznesie wymienia m.in. niższe koszty transakcyjne, wzrost efektywności, łatwiejsze przeprowadzanie zmian i rozwiązywanie konfliktów. – Z moich obserwacji firm wynika, że szczególnie w branżach, gdzie liczą się wiedza i kreatywność, zaufanie sprzyja budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej – dodaje ekspertka ALK.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama