Reklama
Rozwiń

Co druga oferta pracy dla handlowców

Sprzedaż i marketing to dwa obszary, gdzie firmy z naszego regionu chcą wprowadzić największe zmiany

Aktualizacja: 04.02.2010 10:53 Publikacja: 03.02.2010 02:37

Przedstawiciele handlowi Herbapolu

Przedstawiciele handlowi Herbapolu

Foto: Fotorzepa, Mac Maciej Kaczanowski

Sprzedaż jest teraz ”królem” w jeszcze większym stopniu niż kiedykolwiek wcześniej – twierdzą eksperci Amrop Hever, firmy specjalizującej się w rekrutacji kadry zarządzającej, w swym raporcie ”Agenda HR dla Europy Środkowej i Wschodniej”.

[wyimek]87 proc. firm w naszym regionie chce restrukturyzować sprzedaż[/wyimek]

Tę opinię potwierdzają zarówno dane dotyczące liczby [link=http://kariera.pl/praca/oferty_pracy/1]ofert pracy[/link] dla handlowców w minionym roku, jak i przygotowane dla ”Rz” prognozy agencji zatrudnienia i firm doradztwa personalnego – wynika z nich, że również w 2010 roku największy wybór będą tu mieli specjaliści ds. sprzedaży. Ten trend widać także w opublikowanych wczoraj (z okazji przypadającego 2 b.m. Dnia Handlowca) najnowszych danych portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl. W styczniu niemal co druga zamieszczona tam oferta pracy była skierowana do pracowników tej specjalizacji. Łącznie było to ponad 8,5 tys. propozycji – o ponad 40 proc. więcej niż w grudniu 2009 r.

W pierwszym miesiącu tego roku pracodawcy najczęściej szukali przedstawicieli handlowych oraz przedstawicieli farmaceutycznych/medycznych. Od kandydatów wymagali jednak doświadczenia i znajomości branży. – Specjalista ds. sprzedaży musi umieć przekonać klienta, że rozmawia z profesjonalistą, który zna się na swojej branży i zaproponuje mu najlepsze z możliwych rozwiązań – komentuje Rafał Nachyna, dyrektor ds. sprzedaży w grupie Pracuj.

Wyniki raportu Amrop Hever przygotowanego na podstawie opinii ponad 300 szefów firm i dyrektorów HR spółek zagranicznych firm w naszym regionie także wskazują, że wraz z wyborem ofert handlowcom nie zabraknie wyzwań. Prawie dziewięciu na dziesięciu uczestników badania wśród obszarów, które w ich firmie wymagają znaczącej restrukturyzacji, wymieniło sprzedaż.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że o ile w czasach hossy słabsza jakość sprzedaży była maskowana przez dużą dynamikę rozwoju rynku, o tyle spowolnienie gospodarcze ujawniło faktyczną wartość i słabości poszczególnych działów przedsiębiorstw. Poza sprzedażą w większości firm zmian można się spodziewać w działach marketingu (mówi o tym ponad trzy czwarte badanych) oraz w obsłudze klienta.

Sprzedaż jest teraz ”królem” w jeszcze większym stopniu niż kiedykolwiek wcześniej – twierdzą eksperci Amrop Hever, firmy specjalizującej się w rekrutacji kadry zarządzającej, w swym raporcie ”Agenda HR dla Europy Środkowej i Wschodniej”.

[wyimek]87 proc. firm w naszym regionie chce restrukturyzować sprzedaż[/wyimek]

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty