Reklama

Pracownicy chętni do telepracy, firmy mniej

Choć prawie co drugi Polak chciałby pracować na odległość, to telepracę stosuje tylko co dziesiąta firma

Publikacja: 28.04.2010 03:54

Praca w domu połączona z pilnowaniem dzidziusia

Praca w domu połączona z pilnowaniem dzidziusia

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Bariera mentalna i mało precyzyjne przepisy BHP to dwa największe hamulce, które ograniczają rozwój pracy na odległość w polskich firmach. Wprawdzie w porównaniu z 2007 r., gdy weszły w życie przepisy o telepracy, liczba firm, która na nią się zgadza, wzrosła z ok. 2 – 4 proc. do 11 proc. obecnie, ale to nadal dużo mniej niż w Skandynawii czy w USA (30 proc.).

Po części również dlatego, że [link=http://kariera.pl]praca[/link] na odległość wciąż jest mało znana. Jak wynika z najnowszych badań SMG/KRC, prawie co piąty z właścicieli i menedżerów małych i średnich firm nigdy o niej nie słyszał.

[wyimek]10 proc. pracowników małych i średnich firm nigdy nie słyszało o telepracy[/wyimek]

Choć pracodawcy i pracownicy zgodnie twierdzą, że telepraca ułatwia pogodzenie obowiązków zawodowych z życiem rodzinnym, a firmom pomaga zmniejszyć koszty zatrudnienia, to obaw nadal jest sporo.

Pracownicy obawiają się osłabienia kontaktów z kolegami z biura i problemów z odseparowaniem pracy od domu. Z kolei przedsiębiorców zniechęcają mało precyzyjne przepisy BHP dotyczące odpowiedzialności [link=http://kariera.pl/praca]pracodawcy [/link]za warunki pracy w domu.

Reklama
Reklama

Jednak główna mentalna bariera wynika z niezbędnej przy telepracy zmiany organizacji i zarządzania ludźmi – twierdzą przedstawiciele Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczość, która startuje z projektem doradczo-szkoleniowy mającym przekonać firmy do zalet pracy na odległość.

Bariera mentalna i mało precyzyjne przepisy BHP to dwa największe hamulce, które ograniczają rozwój pracy na odległość w polskich firmach. Wprawdzie w porównaniu z 2007 r., gdy weszły w życie przepisy o telepracy, liczba firm, która na nią się zgadza, wzrosła z ok. 2 – 4 proc. do 11 proc. obecnie, ale to nadal dużo mniej niż w Skandynawii czy w USA (30 proc.).

Po części również dlatego, że [link=http://kariera.pl]praca[/link] na odległość wciąż jest mało znana. Jak wynika z najnowszych badań SMG/KRC, prawie co piąty z właścicieli i menedżerów małych i średnich firm nigdy o niej nie słyszał.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama