Każdego miesiąca średnio 19 tysięcy razy pytamy „wujka" Google'a o to, jak wystąpić o podwyżkę - wynika z analizy firmy szkoleniowej The Knowledge Academy, która przeanalizowała najczęściej powtarzające się w czasie pandemii pytania związane z pracą wpisywane w popularnej wyszukiwarce. Na tej podstawie opracowała listę pracowniczych niepokojów, na czele której znalazła się kwestia skutecznej negocjacji podwyżki.
Autorzy analizy twierdzą, że ten wynik ich nie zaskoczył - dla wielu osób rozmowy o zwiększeniu ich wynagrodzenia należą do najtrudniejszych tematów w karierze zawodowej. A jednocześnie są coraz ważniejszym tematem wobec rosnącej na całym świecie inflacji.
Wyższa płaca albo wypowiedzenie
Drugim najczęściej poruszaną kwestią (średnio 9 tys. zapytań miesięcznie) jest używanie serwisu społecznościowego LinkedIn wykorzystywanego głównie dla kontaktów zawodowo – biznesowych, w tym, coraz częściej, do rekrutacji specjalistów i menedżerów. Doradcy zawodowi i łowcy głów przy każdej okazji powtarzają, że profesjonalny, na bieżąco uaktualniany profil na LinkedIn ułatwia znalezienie dobrej pracy. Przydaje się na przykład wtedy, gdy nie powiedzie się próba wynegocjowania podwyżki...
Czytaj także: Firmy są gotowe zatrudniać i podwyższać płace
Nie bez powodu w czołówce, bo na czwartym miejscu, najczęściej wyszukiwanych w Google'u pracowniczych porad (prawie 3 tys. miesięcznie) znalazła się kwestia tego, jak napisać wypowiedzenie umowy o pracę. Prawie dwa razy częściej zadawane jest pytanie o to, jak zgłosić w pracy, że jest się chorym (przy okazji można poszukać rady, jak brzmieć „choro").