Już nie tylko inwestorzy, regulatorzy czy klienci, ale również potencjalni pracownicy zwracają uwagę na środowiskową świadomość firm- zwracała uwagę Agnieszka Kulas, partner i dyrektor w Boston Consulting Group, komentując wyniki niedawnego badania BCG przeprowadzonego wśród polskich studentów uczących się na najlepszych uczelniach w kraju i za granicą. Wyniki badania, które objęło 150 młodych ludzi, przedstawiono w sobotę, 30 października, podczas 7. edycji studenckiej konferencji Poland 2.0 Summit 2021.
„Rzeczpospolita” była patronem medialnym wydarzenia, które po raz pierwszy po wybuchu pandemii odbyło się stacjonarnie, i po raz pierwszy nie w Londynie, a w Warszawie. Uczestnicy dopisali; organizatorzy konferencji mówią o 200 zarejestrowanych osobach, z których ok.140 wzięło w niej udział w formule stacjonarnej.
Atrakcyjna płaca to za mało
Podczas tegorocznego Poland 2.0 Summit młodzi Polacy studiujący na renomowanych uczelniach Europy, w tym na University of Oxford, w Cambridge, Copenhagen Business School czy na uniwersytecie Bocconi, dyskutowali z przedstawicielami firm, uczelni i organizacji pozarządowych o nowych technologiach, przedsiębiorczości, warunkach dla rozwoju startupów a także o potrzebie wprowadzenia w polskich firmach strategii przyjaznych środowisku.
Tę potrzebę potwierdzają wyniki badania firmy BCG, która jest partnerem strategicznym Poland 2.0 Summit. I co roku bada Employer value proposition, czyli to, jakimi kryteriami kierują się młodzi ambitni Polacy w wyborze pracodawców.
Okazało się, że jednym z kluczowych wymogów w konkurencji o młode talenty jest dzisiaj „zieloność”, czyli odpowiedzialność środowiskowa firmy. Wprawdzie na pierwszym miejscu nadal jest atrakcyjne wynagrodzenie, ważne dla ponad 90 proc. badanych studentów, ale już na drugiej pozycji (ponad 75 proc. wskazań) znalazła się ocena, na ile dana firma jest „zielona”. Jak zwracała uwagę Agnieszka Kulas z BCG, ponad połowa ankietowanych studentów przyznała, że w ostatnim roku ten element zyskał na znaczeniu jako czynnik decyzyjny.