Pracownicy nie ufają szefom i kolegom z pracy

Tylko co dziesiąty pracownik twierdzi, że działania jego szefów są spójne z ich słowami, a zaledwie 7 proc. uważa, że zarząd firmy ma na względzie dobro załogi

Publikacja: 18.08.2010 00:49

Pracownicy firm nie ufają sobie wzajemnie

Pracownicy firm nie ufają sobie wzajemnie

Foto: www.sxc.hu

Kryzys radykalnie zmniejszył zaufanie pracowników wobec menedżerów i kolegów z firmy – informuje raport amerykańskiej firmy doradczej Maritz Research, która specjalizuje się w badaniach satysfakcji pracowniczej.

Według jej danych spadek wewnętrznego zaufania w firmach dotknął wszystkich branż. Problem nasiliła fala zwolnień i oszczędności, które w wielu przedsiębiorstwach ograniczyły programy motywacyjne. Zaufanie do szefów podkopał też kryzys finansowy, zawiniony przez nastawionych na szybkie zyski menedżerów. W rezultacie co piąty z uczestników badania ocenia, że szef jego firmy nie jest ani uczciwy, ani etyczny. Jedna czwarta ankietowanych nie wierzy zaś, że zarząd jest w stanie podejmować właściwe decyzje w czasach niepewności.

Rock Garlick, jeden z autorów raportu, podkreśla, że tak małe zaufanie w firmach jest niepokojącym sygnałem, zwłaszcza w takich czasach jak obecne. – Bez zaufania trudno o zaangażowanie i wysoką efektywność pracowników, czego firmy teraz szczególnie potrzebują – zaznacza.

[ramka][b]Kariera w spódnicy - bezpłatne warsztaty rozwoju zawodowego kobiet[/b]

Olsztyn - 20 sierpnia 2010 r.

Sopot - 27 sierpnia 2010 r.

Kraków - 3 września 2010 r.

Warszawa - 4 października 2010 r.

[link=http://www.rp.pl/artykul/441806,524405.html]Zapisz się na warsztat w Twoim mieście i wygraj cenne nagrody![/link] [/ramka]

Kryzys radykalnie zmniejszył zaufanie pracowników wobec menedżerów i kolegów z firmy – informuje raport amerykańskiej firmy doradczej Maritz Research, która specjalizuje się w badaniach satysfakcji pracowniczej.

Według jej danych spadek wewnętrznego zaufania w firmach dotknął wszystkich branż. Problem nasiliła fala zwolnień i oszczędności, które w wielu przedsiębiorstwach ograniczyły programy motywacyjne. Zaufanie do szefów podkopał też kryzys finansowy, zawiniony przez nastawionych na szybkie zyski menedżerów. W rezultacie co piąty z uczestników badania ocenia, że szef jego firmy nie jest ani uczciwy, ani etyczny. Jedna czwarta ankietowanych nie wierzy zaś, że zarząd jest w stanie podejmować właściwe decyzje w czasach niepewności.

Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających