Reklama
Rozwiń

Pracownicy nie ufają szefom i kolegom z pracy

Tylko co dziesiąty pracownik twierdzi, że działania jego szefów są spójne z ich słowami, a zaledwie 7 proc. uważa, że zarząd firmy ma na względzie dobro załogi

Publikacja: 18.08.2010 00:49

Pracownicy firm nie ufają sobie wzajemnie

Pracownicy firm nie ufają sobie wzajemnie

Foto: www.sxc.hu

Kryzys radykalnie zmniejszył zaufanie pracowników wobec menedżerów i kolegów z firmy – informuje raport amerykańskiej firmy doradczej Maritz Research, która specjalizuje się w badaniach satysfakcji pracowniczej.

Według jej danych spadek wewnętrznego zaufania w firmach dotknął wszystkich branż. Problem nasiliła fala zwolnień i oszczędności, które w wielu przedsiębiorstwach ograniczyły programy motywacyjne. Zaufanie do szefów podkopał też kryzys finansowy, zawiniony przez nastawionych na szybkie zyski menedżerów. W rezultacie co piąty z uczestników badania ocenia, że szef jego firmy nie jest ani uczciwy, ani etyczny. Jedna czwarta ankietowanych nie wierzy zaś, że zarząd jest w stanie podejmować właściwe decyzje w czasach niepewności.

Rock Garlick, jeden z autorów raportu, podkreśla, że tak małe zaufanie w firmach jest niepokojącym sygnałem, zwłaszcza w takich czasach jak obecne. – Bez zaufania trudno o zaangażowanie i wysoką efektywność pracowników, czego firmy teraz szczególnie potrzebują – zaznacza.

[ramka][b]Kariera w spódnicy - bezpłatne warsztaty rozwoju zawodowego kobiet[/b]

Olsztyn - 20 sierpnia 2010 r.

Reklama
Reklama

Sopot - 27 sierpnia 2010 r.

Kraków - 3 września 2010 r.

Warszawa - 4 października 2010 r.

[link=http://www.rp.pl/artykul/441806,524405.html]Zapisz się na warsztat w Twoim mieście i wygraj cenne nagrody![/link] [/ramka]

Kryzys radykalnie zmniejszył zaufanie pracowników wobec menedżerów i kolegów z firmy – informuje raport amerykańskiej firmy doradczej Maritz Research, która specjalizuje się w badaniach satysfakcji pracowniczej.

Według jej danych spadek wewnętrznego zaufania w firmach dotknął wszystkich branż. Problem nasiliła fala zwolnień i oszczędności, które w wielu przedsiębiorstwach ograniczyły programy motywacyjne. Zaufanie do szefów podkopał też kryzys finansowy, zawiniony przez nastawionych na szybkie zyski menedżerów. W rezultacie co piąty z uczestników badania ocenia, że szef jego firmy nie jest ani uczciwy, ani etyczny. Jedna czwarta ankietowanych nie wierzy zaś, że zarząd jest w stanie podejmować właściwe decyzje w czasach niepewności.

Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama