Franczyza jest receptą na efektywny biznes. Miarą sukcesu naszej marki i sklepów franczyzowych jest fakt, że dzisiaj to my wybieramy partnerów, z którymi będziemy współpracować – mówi Grzegorz Sobierajski, rzecznik prasowy firmy Sklepy Jubilerskie Yes. Rozwój sieci sprzedaży w oparciu o franczyzę firma Yes rozpoczęła w 1999 roku. Obecnie na rynku jest blisko 90 salonów firmowych. W ubiegłym roku do sieci dołączyło 16 franczyzobiorców.
– Planujemy, że na koniec 2012 roku sieć Yes będzie liczyć 110 sklepów – mówi Sobierajski. Założycielami firmy są Magda i Michał Kwiatkiewicz oraz Krzysztof Madelski. Pierwszy sklep jubilerski powstał w 1993 roku. – Biżuteria od zawsze była produktem wyjątkowym. Obdarowuje się nią ukochane osoby z okazji zaręczyn, rocznic, urodzin itd. Jednocześnie popyt generuje trend związany z kreowaniem własnej osobowości poprzez dobór właściwej biżuterii, z modą, a także, poprzez biżuterię artystyczną, ze sztuką.
Jubilerstwo to branża dla osób ceniących rzeczy piękne, które w biżuterii tę wyjątkowość i magię dostrzegają i potrafią do niej przekonać innych – mówi Sobierajski. Propozycję współpracy franczyzowej firma kieruje zarówno do jubilerów prowadzących własne sklepy, jak i osób, które nie mają doświadczenia w tej branży. Idealny kandydat powinien mieć silną motywację do prowadzenia własnej firmy, być gotowy do uczestniczenia w szkoleniach i przestrzegać zasad pracy ustalonych przez właścicieli sieci. – Zainteresowane osoby nie muszą same szukać lokalu, my wskazujemy im atrakcyjne miejsca, głównie w centrach handlowych – dodaje. Żeby działać pod marką Yes, trzeba mieć około 365 tys. zł.
Tyle kosztuje dostosowanie lokalu do standardu zgodnego z wymogami firmy, w tę kwotę wliczona jest już jednorazowa opłata licencyjna. Zainwestowane pieniądze zwracają się w ciągu kilku lat. Zależy to od terminu, w którym sklep rozpoczyna działalność, od wielkości miasta, pozycji centrum handlowego i lokalnej koniunktury. Wiele też zależy od przedsiębiorcy, jego aktywności i zaangażowania. Branża biżuteryjna to według właścicieli tego typu firm opłacalny interes. – Wydatki statystycznego Polaka na biżuterię są wciąż jeszcze dużo mniejsze niż w innych krajach Unii Europejskiej. Ale wciąż rośnie poziom zamożności naszego społeczeństwa i zyski firm jubilerskich regularnie rosną zwłaszcza w okresie przedświątecznym, kiedy sprzedaż wzrasta dwu-, a nawet trzykrotnie – dodaje.
[srodtytul]Pełne zaangażowanie w działalność firmy[/srodtytul]