Aktualizacja: 21.07.2015 22:00 Publikacja: 21.07.2015 22:00
Badanie Hay Group- w pokoleniu Y często łatwiej o wiedzę techniczną niż kompetencje miękkie, więc firmy same muszą je rozwijać.
Foto: PhotoXpress
Absolwent z dobrze rozwiniętymi kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi, czyli taki, który dobrze sobie radzi w pracy zespołowej, umie słuchać, zarządzać sobą i ma dużą samoświadomość, jest dzisiaj na wagę złota. Tak twierdzi ponad dwie trzecie pracowników i menedżerów działów HR w Polsce i aż 88 proc. na świecie w badaniu firmy doradczej Hay Group, do którego dotarła „Rzeczpospolita".
Jednocześnie aż dwie trzecie z uczestniczących w nim polskich HR-owców ocenia, że u przyszłych pracowników trudniej jest znaleźć kompetencje społeczne i emocjonalne niż umiejętności techniczne. Na świecie takie oceny powtarzają się jeszcze częściej, bo wśród 82 proc. HR-owców.
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak...
Brytyjskie oferty zatrudnienia wywołują rosnące zainteresowanie Amerykanów. Po powrocie Donalda Trumpa do władzy...
Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trz...
Rozmowa rozstaniowa jest wyzwaniem dla szefa i traumą dla pracownika. Obu stronom pomogą wskazówki ekspertów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas