Aktualizacja: 21.07.2015 22:00 Publikacja: 21.07.2015 22:00
Badanie Hay Group- w pokoleniu Y często łatwiej o wiedzę techniczną niż kompetencje miękkie, więc firmy same muszą je rozwijać.
Foto: PhotoXpress
Absolwent z dobrze rozwiniętymi kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi, czyli taki, który dobrze sobie radzi w pracy zespołowej, umie słuchać, zarządzać sobą i ma dużą samoświadomość, jest dzisiaj na wagę złota. Tak twierdzi ponad dwie trzecie pracowników i menedżerów działów HR w Polsce i aż 88 proc. na świecie w badaniu firmy doradczej Hay Group, do którego dotarła „Rzeczpospolita".
Jednocześnie aż dwie trzecie z uczestniczących w nim polskich HR-owców ocenia, że u przyszłych pracowników trudniej jest znaleźć kompetencje społeczne i emocjonalne niż umiejętności techniczne. Na świecie takie oceny powtarzają się jeszcze częściej, bo wśród 82 proc. HR-owców.
Na czele polskiej listy wyznaczników sukcesu zawodowego pozostaje atrakcyjne wynagrodzenie, ale już niekonieczni...
Warto wzmacniać pozycję kobiet-liderek w biznesie, by zyskiwały one, a jednocześnie firma, z którą są związane -...
Początek wakacji to start intensywnego sezonu urlopowego polskich pracowników, którzy latem najczęściej decydują...
Kobiety częściej niż mężczyźni pracują blisko domu. Nie dojeżdża lub ma do pokonania mniej niż 5 km prawie połow...
Napięcia geopolityczne i zaburzenia w globalnej wymianie handlowej ograniczą w tym roku tempo wzrostu zatrudnien...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas