Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych nakłada na instytucje finansowe, prowadzące rachunki PPK, obowiązki informacyjne wobec uczestników programu. Niektóre z nich mają charakter jednorazowy, inne realizowane powinny być cyklicznie.
Informacja powitalna tylko raz
Na początek każdy uczestnik PPK, niezwłocznie po „zapisaniu” go do programu (zawarciu – w jego imieniu i na jego rzecz – umowy o prowadzenie PPK), powinien zostać poinformowany o tym fakcie przez instytucję finansową, która prowadzi jego rachunek PPK. Informacja taka powinna trafić do uczestnika w postaci elektronicznej, pozwalającej na utrwalenie jej treści na trwałym nośniku (czyli np. na nośniku USB, płycie CD, ale też w formacie pliku PDF przekazanym drogą mailową) lub za pomocą systemu teleinformatycznego (np. pracownik będzie mógł zapoznać się z nią po zalogowaniu na własne konto w instytucji finansowej), a na wniosek tego uczestnika – w postaci papierowej.
Czytaj więcej:
Z takiej informacji uczestnik PPK powinien dowiedzieć się przede wszystkim:
• w jakiej instytucji finansowej ma rachunek PPK,