– Obecność na Facebooku pozwala utrzymać stały kontakt pomiędzy studentami i absolwentami a naszą firmą. Jest to również element budowania wizerunku pracodawcy. Dzięki możliwościom, jakie stwarza prowadzenie fanpage'a (np. ankiety, pytania skierowane bezpośrednio do osób obserwujących profil), możemy dowiedzieć się np., jakiego rodzaju aktywności firmy są dla studentów atrakcyjne – twierdzi Sara Ślubowska, specjalista ds. rozwoju przywództwa w Unilever Poland. Spółka od początku tego roku ma swój firmowy profil na popularnym portalu.
Jak wynika z ankiety Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych i serwisu Pracuj. pl, już prawie co piąty pracodawca, który szuka kandydatów do pracy przez Internet, zainwestował w profil na Facebooku. Niemal co czwarta firma wierzy też w sens prowadzenia rekrutacji za jego pośrednictwem, choć na razie na wykorzystanie portalu w tym celu zdecydowało się jedynie 5 proc. badanych. Wśród nich Unilever.
– Facebook to kanał komunikacji trafiający bezpośrednio do naszej grupy docelowej, z czego korzystamy także przy rekrutacji praktykantów, stażystów i kandydatów do programu menedżerskiego – wyjaśnia Sara Ślubowska z Unilevera.
– Z naszych danych wynika, że najczęściej z takiej formy rekrutacji korzystają agencje interaktywne, które na co dzień są obecne w popularnych portalach społecznościowych, w tym Facebooku i NK.pl. – mówi Elżbieta Flasińska, rzecznik grupy Pracuj, właściciela Pracuj.pl.
Według badań Employer Branding Institute, polscy studenci i absolwenci chętnie szukają informacji o pracodawcach na popularnych portalach społecznościowych – tym bardziej że uważają znajomych za bardzo wiarygodne źródło informacji.