Reklama

Co trzeci Polak polecił kogoś ze swego otoczenia jako dobrego kandydata do pracy

Rekomendacja znajomego była w minionym roku jedną z trzech najbardziej popularnych form otrzymania oferty zatrudnienia. Aż co trzeci z Polaków polecił kogoś ze swego otoczenia jako dobrego kandydata do pracy.

Publikacja: 12.01.2016 11:31

Co trzeci Polak polecił kogoś ze swego otoczenia jako dobrego kandydata do pracy

Foto: 123rf.com

Odpowiednie kwalifikacje znajomych to dzisiaj najważniejszy argument, który skłania Polaków do polecania ich do pracy- wynika z badania serwisu Praca.pl „Aktywność zawodowa Polaków w 2015 roku", w którym na początku roku wzięło udział niemal 3,9 tys. internautów.

Ponad sześciu na dziesięciu z nich otrzymało w minionym roku propozycję pracy- najczęściej (co trzeci) bezpośrednio od pracodawcy, ale dla niemal co piątego źródłem oferty była rekomendacja znajomego. Jak wynika z badania nie tylko jesteśmy polecani, ale również sami chętnie polecamy kandydatów, których uważamy za odpowiednich. Co trzeci Polak w 2015 roku zarekomendował znajomą osobę do pracy. Choć nadal niemałe znaczenie ma chęć wsparcia znajomych w poszukiwaniu pracy (24 proc.), to najczęściej polecamy kogoś wtedy, gdy ma on odpowiednie kwalifikacje (26 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Polscy studenci docenili możliwości kariery nad Wisłą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Poszukiwanie pracy
Warto umieć szukać pracy z polecenia
Poszukiwanie pracy
Ministerstwo Cyfryzacji rekrutuje pracowników. Ile można zarobić?
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Poszukiwanie pracy
Lipiec ożywił rekrutacje. W których branżach było więcej ofert pracy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama