Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 02.02.2016 21:00 Publikacja: 02.02.2016 21:00
Bartłomiej Piwnicki
Foto: materiały prasowe
Brzmi to trochę jak sprzeczność z informacjami z felietonu z ubiegłego tygodnia, ale nią nie jest. Są bowiem zawody, które nie dają się zamknąć w sztywne ramy etykiety. Kilka lat temu przyszedł do mnie kandydat aplikujący na stanowisko dyrektora kreatywnego w agencji reklamowej. Ubrany był w sumie dość zwyczajnie, gdyby nie drobny fakt – miał dwa różne buty w dość specyficznych barwach: jeden jaskrawozielony, drugi zaś czerwony. Inny kandydat latem przyszedł w klapkach, tzw. japonkach, a paznokcie miał pomalowane cztery na czerwono, a jeden na niebiesko. Czy odrzuciłem tych kandydatów? Absolutnie nie! To jest bowiem sposób wyrażenia ich osobowości, kreatywności, podejścia do życia, bycia po prostu innym, co nie znaczy szalonym czy też nieobliczalnym. Czy jest zatem jakaś reguła stroju dla twórczych zawodów? Jest jedna – strój musi być czysty, zaś sam kandydat nie powinien roztaczać wokół nieprzyjemnych zapachów. Osoby aspirujące na takie stanowiska jak copywriter, art director, grafik, programista, web developer, aktor itp. wręcz nie powinny się ubierać w stroje formalne. Nie będą się w nich czuć swobodnie w czasie rozmowy, co może znacznie obniżyć jej poziom. Staram się to od lat uświadomić klientom korporacyjnym, którzy nadal są przywiązani do zachowania poprawności na etapie rozmowy kwalifikacyjnej. Nie dociera do nich fakt, że potem i tak ten człowiek, już jako pracownik, będzie przychodził do biura ubrany w dżinsy i sweter.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Zdecydowana większość młodych Polaków studiujących za granicą już nie planuje pozostać tam na stałe. Myślą o pow...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Dobry networking – czyli umiejętność budowania zawodowych kontaktów – pomaga w karierze i szukaniu pracy. Pod wa...
Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało w tym tygodniu dwa ogłoszenia o pracę. Resort szuka nowych pracowników na s...
Podczas gdy kandydaci do pracy narzekają na mniejszy wybór i słabą jakość ofert pracy, pracodawcy coraz częściej...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Po słabym czerwcu, miniony miesiąc przyniósł ożywienie rekrutacji, widoczne szczególnie w branżach technicznych...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas