Niemal każdy szukający pracy stara się poznać bliżej potencjalnego pracodawcę, a według badania GoldenLine robimy to, zaglądając najczęściej na portale społecznościowe, które zresztą rozwijają specjalne sekcje z opiniami o pracodawcach. Jak jednak przypomina Magdalena Obłoza, ekspert CSRinfo, jest jeszcze inne, cenne źródło wiarygodnej i rzetelnej informacji o tym, jak firma dba o swoich pracowników. Są nim raporty niefinansowe, w których firmy opisują swój wpływ gospodarczy, społeczny i środowiskowy na otoczenie.

Choć obowiązek ujawniania danych niefinansowych przez duże podmioty wejdzie w życie dopiero w 2018 r., to już teraz, według danych CSRinfo, ponad 100 firm w Polsce raportuje takie informacje (głównie spółki z branży paliwowo-gazowej, finansowej, spożywczej czy energetycznej).
Większość (78 proc.) raportów powstaje w zgodzie z międzynarodowymi wytycznymi Global Reporting Initiative (GRI), co zapewnia wiarygodność danych i ułatwia porównanie firm.
Jak przypomina Magdalena Obłoza, w raportach niefinansowych część dotycząca zatrudnienia zazwyczaj stanowi odrębny rozdział, w którym firma pokazuje, jakim jest pracodawcą. Zgodnie z GRI przedstawia tam m.in. podstawowe statystyki związane z zatrudnieniem (w tym łączną liczbę pracowników w podziale na typ zatrudnienia i rodzaj umowy o pracę), informacje o świadczeniach przysługujących pracownikom etatowym oraz wskaźnik związany z łączną liczbą odejść pracowników w podziale na wiek, płeć i region. – Dla kandydata istotna będzie informacja, jaki procent pracowników zrezygnował z pracy w ostatnim roku – zaznacza Obłoza.