„Reputacja online jest tak samo ważna jak ta w realnym życiu” – wynika z najnowszego raportu Pew Research Center. Według jego danych ponad 30 proc. internautów szuka w sieci informacji o ludziach, z którymi pracuje, oraz o konkurencji.
Dane te potwierdzają także statystyki 123people.pl, światowej wyszukiwarki osób, od sierpnia dostępnej również na polskim rynku.
– Nikt oficjalnie nie powie, że nie zaprosił nas na rozmowę rekrutacyjną dlatego, że zobaczył w sieci kompromitujące zdjęcia czy informacje na nasz temat, które zresztą często sami tam umieszczamy – mówi Ilona Grzywińska, polski ekspert wyszukiwarki. Jak dodaje, wielu pracowników nie chce, by wiedziano, co robili kilka lat temu.
– Ostatnio zgłosiła się do mnie osoba, która kilka lat temu sprzedawała płyty i filmy na Allegro, a teraz chce objąć poważne stanowisko w firmie ubezpieczeniowej i nie życzy sobie, by ktoś identyfikował ją z dawną działalnością – opowiada Ilona Grzywińska. Administrator strony internetowej ma obowiązek usunięcia na naszą prośbę informacji, ale to my musimy zgłosić żądanie.
[wyimek]72 proc. firm szuka w serwisach społecznościowych kandydatów do pracy[/wyimek]