To GoldenLine jest największym serwisem rekrutacyjnym w Polsce - ogłosiła triumfalnie spółka GoldenLine, właściciel portalu zwracając uwagę na ostatnią publikację danych Megapanel PBI/Gemius o oglądalności portali tematycznych w grudniu minionego roku.
Ten nagły awans czołowego polskiego serwisu networkingowego na pozycję lidera kategorii Praca nie był bynajmniej efektem gwałtownego skoku popularności GoldenLine a wynikał z dokonanego w grudniu przesunięciem między kategoriami.
Z dala od Facebooka
O ile wcześniej GL był zaliczany do grupy portali społecznościowych, w której plasował się na początku drugiej dziesiątki (bezkonkurencyjnym liderem pozostaje tu Facebook), to w grudniowych danych GL wraz z globalnym potentatem internetowego networkingu, LinkedIn znalazły się w kategorii tematycznej Praca. Ich wejście – i to od razu do czołówki - sporo tu zmieniło. Przede wszystkim zepchnęło z pozycji nr.1 dotychczasowego lidera, czyli potentata rekrutacji on-line, serwis Pracuj.pl, który znalazł się na drugim miejscu.
Czy właściciel GL, gdzie 36 proc, udziałów ma Agora, wydawca "Gazety Wyborczej" ( i silny rywal Pracuj.pl na rynku rekrutacji on-line) wnioskował o tak korzystną dla serwisu zmianę kategorii?
Jak zapewnia Agnieszka Zawadka, menedżer ds. marketingu w GoldenLine, decyzja o zmianie kategorii była inicjatywą pracownika Megapanelu, a spółka nie miała na to wpływu. -To efekt naszych przemyśleń i naszej decyzji. Doszliśmy do wniosku, że ten podział jest lepiej dopasowany- wyjaśnia Michał Kwiecień z zespołu zajmującego się Megapanelem w Gemusie, zaś jego kolega z Megapanelu przypomina, że zarówno GL jak i LinkedIn nie tylko oferują pracodawcom i rekruterom usługi wyszukiwania i dotarcia do potencjalnych kandydatów do pracy, ale także publikują oferty zatrudnienia.