Reklama

Łowca głów i kandydat do pracy spotkają się w sieci

Prawie trzech na czterech kandydatów szuka ofert zatrudnienia w Internecie, gdzie kieruje się ponad połowa rekruterów.

Publikacja: 04.11.2015 16:03

Łowca głów i kandydat do pracy spotkają się w sieci

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Portale z ogłoszeniami o pracy i strony internetowe firm - to tam dzisiaj najczęściej dzisiaj szukamy nowego zajęcia, jak wynika z raportu „Work Trends Study" agencji zatrudnienia Adecco. Powstał on w oparciu o badania, w których wzięło udział 31,8 tys. kandydatów oraz prawie 4,2 tys. rekruterów z całego świata, w tym z Polski.

Ankietowani kandydaci wskazali, że aż 74 proc. ich aktywności związanych z poszukiwaniem zatrudnienia odbywa się już online. Globalną średnią podwyższa Europa Wschodnia ten wskaźnik jest najwyższy spośród wszystkich analizowanych regionów i przekracza 80 proc. Osoby, które rekrutują nowych pracowników spędzają w sieci 55 proc. czasu pracy- przede wszystkim na portalach ogłoszeniowych, choć – jak podkreślają eksperci Adecco- szybko rośnie rola mediów społecznościowych, na czele z LinkedIn i Facebookiem. Już 37 proc. kandydatów i 25 rekruterów na świecie używa mediów społecznościowych w celach zawodowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Polscy studenci docenili możliwości kariery nad Wisłą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Poszukiwanie pracy
Warto umieć szukać pracy z polecenia
Poszukiwanie pracy
Ministerstwo Cyfryzacji rekrutuje pracowników. Ile można zarobić?
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Poszukiwanie pracy
Lipiec ożywił rekrutacje. W których branżach było więcej ofert pracy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama