Aktualizacja: 04.11.2015 16:03 Publikacja: 04.11.2015 16:03
Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak
Portale z ogłoszeniami o pracy i strony internetowe firm - to tam dzisiaj najczęściej dzisiaj szukamy nowego zajęcia, jak wynika z raportu „Work Trends Study" agencji zatrudnienia Adecco. Powstał on w oparciu o badania, w których wzięło udział 31,8 tys. kandydatów oraz prawie 4,2 tys. rekruterów z całego świata, w tym z Polski.
Ankietowani kandydaci wskazali, że aż 74 proc. ich aktywności związanych z poszukiwaniem zatrudnienia odbywa się już online. Globalną średnią podwyższa Europa Wschodnia ten wskaźnik jest najwyższy spośród wszystkich analizowanych regionów i przekracza 80 proc. Osoby, które rekrutują nowych pracowników spędzają w sieci 55 proc. czasu pracy- przede wszystkim na portalach ogłoszeniowych, choć – jak podkreślają eksperci Adecco- szybko rośnie rola mediów społecznościowych, na czele z LinkedIn i Facebookiem. Już 37 proc. kandydatów i 25 rekruterów na świecie używa mediów społecznościowych w celach zawodowych.
Aż dwie trzecie pracujących Polaków śledzi doniesienia medialne o masowych zwolnieniach w kraju i na świecie, a...
Co trzecia firma chce zatrudniać, a co piąta zastanawia się nad zwolnieniami. Dbałość o zachowanie pozycji konku...
Nawet 8300 złotych miesięcznie będą mogli zarobić uczestnicy tegorocznej edycji programu stażowego Polskiej Rady...
Zaniedbania popełnione w pierwszych tygodniach po zatrudnieniu nowego pracownika mogą skutecznie zmniejszyć jego...
O ile w 2024 r. mniejszy popyt na pracowników ograniczył w wielu branżach rotację kadr, o tyle oczekiwana popraw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas