Opinia Sylwii Spurek to komentarz do postulatu niemieckiego oddziału Greenpeace, który chce wprowadzenia zakazu reklamy mięsa. 

"Zakaz mógłby pomóc w ograniczeniu spożycia mięsa" - argumentuje organizacja, według której ograniczenie produkcji mięsa ma kluczowe znaczenie w sytuacji kryzysu klimatycznego.

"Już dawno powinien być zakaz reklamy każdego produktu, który szkodzi zdrowiu ludzi, negatywnie wpływa na klimat, powoduje cierpienie zwierząt, narusza prawa człowieka" - uważa europosłanka.

Stanowisko Spurek skomentował na Twitterze rzecznik rządu. "Idąc dalej, partie lewicowe już niedługo wprowadzą nawet zakaz picia mleka. W tym kierunku ideologicznym już wielkimi krokami, w podskokach i z radością zmierza również Platforma Obywatelska" - napisał Piotr Müller. "Trzeba jednak przyznać, że dzielnie walczy również Ruch Szymona Hołowni" - dodał.