Reklama
Rozwiń
Reklama

Sondaż. Kto chce kontynuacji budowy CPK?

Większość ankietowanych w badaniu IBRiS chce kontynuacji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Aktualizacja: 14.02.2024 06:04 Publikacja: 14.02.2024 03:00

Makieta zaprezentowana na konferencji podsumowującej prace przy Centralnym Porcie Komunikacyjnym, wr

Makieta zaprezentowana na konferencji podsumowującej prace przy Centralnym Porcie Komunikacyjnym, wrzesień 2023. Do tej pory na CPK wydano 2,7 mld złotych

Foto: PAP, Piotr Nowak

Trwa audyt projektu budowy największego w Polsce portu komunikacyjnego. To jedna ze sztandarowych inwestycji zapowiedzianych przez rząd PiS w poprzedniej kadencji. I jednocześnie pomysł, który budzi kontrowersje, np. w kwestii wysiedleń czy realności założeń biznesowych.

Czy projekt powinien być kontynuowany? W badaniu dla „Rzeczpospolitej” z 9–10 lutego tego roku – czyli przeprowadzonego już w trakcie całej dyskusji publicznej – Polacy wskazują w większości, że tak. Przedstawiciele rządu Donalda Tuska zapowiedzieli już audyt całego pomysłu i jego realizacji, po którym zapadną konkretne decyzje co do przyszłości.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Polityka
Immunitet pod znakiem zapytania. Czy Zbigniew Ziobro stanie przed sądem?
Polityka
Dlaczego szef KOWR spotkał się z twórcą Dawtony? Mówi, że chodziło o kukurydzę
Polityka
Krzysztof Bosak o rządach PiS: Oczywiście, że byśmy rozliczali. Uważamy, że jest za co
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Polityka
Europosłanka Konfederacji o sprawie działki pod CPK: I KO, i PiS są ubrudzeni
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama