Reklama
Rozwiń
Reklama

Poseł PSL: Natura chowała węgiel pod ziemią. Dlaczego człowiek uparł się, żeby występować wbrew niej?

- Jeśli natura przez miliony lat chowała węgiel gdzieś głęboko pod ziemią, to pytanie, dlaczego człowiek uparł się, żeby tej naturze przeciwdziałać, żeby występować wbrew niej? - powiedział poseł PSL Marek Sawicki przekonując w Polskim Radiu, że czas węgla się skończył i że w Polsce można produkować więcej gazu niż się do importuje.

Publikacja: 08.09.2022 14:34

Marek Sawicki

Marek Sawicki

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

zew

- W Wałbrzychu w starej kopalni dwa tygodnie temu powiedziałem, że czas węgla się kończy i nie dlatego, że węgla brakuje, tylko dlatego, że są nowe, bardziej przyjazne środowisku technologie pozyskiwania energii - stwierdził w radiowej Jedynce Marek Sawicki, wiceprzewodniczący klubu Koalicja Polska - PSL, UED, Konserwatyści.

- I dzisiaj mamy dyskutować o tym, jak otwierać kolejne szyby i jak odnawiać górnictwo w Polsce? Trzeba tym górnikom dać szansę na to, żeby zaczęli pracować w fabrykach, w zakładach, które będą tworzyły infrastrukturę do budowy biogazowni - przekonywał.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Polityka
Krzysztof Bosak o rządach PiS: Oczywiście, że byśmy rozliczali. Uważamy, że jest za co
Polityka
Europosłanka Konfederacji o sprawie działki pod CPK: I KO, i PiS są ubrudzeni
Polityka
PSL już ma plan, z kim pójść do wyborów parlamentarnych 2027 r.
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Polityka
Sondaż: Zapytaliśmy Polaków, na którą partię na pewno nie zagłosują w wyborach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama