Powrót Sawickiego do ministerstwa, po dymisji związanej z aferą taśmową PSL, przygotowywany jest od kilku tygodni. Nieoficjalnie wiadomo, że Sawicki ma wystąpić w reklamówce promującej polską żywność u boku wiceminister gospodarki Ilony Antoniszyn-Klik, której emisja będzie w maju. – Janusz Piechociński nie ma własnych kadr, potrzeba mu kogoś, kto je ma, a Markowi niczego nie udowodniono – opowiada „Rz" informator związany z PSL. – Staszek Kalemba (obecny minister rolnictwa – przyp. aut.) wie, że zastąpić ma go Sawicki, nie robi przeszkód – dodaje informator.

Były szef resortu rolnictwa będzie zachęcał do kupowania polskiej żywności

Po 10 miesiącach od wybuchu afery Marek Sawicki, który pod naciskiem ówczesnego wicepremiera Waldemara Pawlaka podał się do dymisji, może powiedzieć, że „nic na mnie nie znaleziono". Ma czystą kartę, która pozwoli mu odzyskać wpływy w polityce. Pod koniec ubiegłego roku prokuratura w Białymstoku umorzyła bowiem śledztwo w sprawie zeznań Sawickiego dotyczących nieprawidłowości przy zatrudnianiu i zwalnianiu pracowników Agencji Rynku Rolnego w Białymstoku. O oszukiwaniu prokuratorów w tej sprawie mówił Władysław Łukasik, były prezes ARR Władysławowi Serafinowi. Nagranie ich spotkania ujawnił „Puls Biznesu". – Sawicki oczyścił się z zarzutów postawionych w taśmach, więc jego powrót do gry jest uzasadniony – mówi polityk PSL.

Jednak powrót Sawickiego jest owiany tajemnicą, wie o nim tylko ścisłe grono w PSL, ale nie chce o nim mówić. – PSL rekomendowało na stanowisko ministra rolnictwa Stanisława Kalembę, zgodę na ewentualną zmianę musi wyrazić Rada Naczelna PSL – mówi dyplomatycznie rzecznik ludowców Krzysztof Kosiński.  Sam Marek Sawicki nie komentuje sprawy. Od kilku dni nie odbiera telefonu.

Przygotowaniem do powrotu Marka Sawickiego do wielkiej polityki mają być reklamówki robione w ramach kampanii promującej polską żywność. W kampanię, która ma zmienić wizerunek polskiej żywności, zaangażowane są ministerstwa obsadzone PSL – rolnictwa i gospodarki. A odpowiada za nią Agencja Rynku Rolnego. W ramach kampanii powstanie m.in. specjalny serwis „Polska smakuje". Twarzą polskiej żywności mają być dynamiczny Marek Sawicki i wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.