Ofensywa wizerunkowa PiS będzie trwać

Rząd Prawa i Sprawiedliwości w pierwszych tygodniach stycznia kontynuować będzie rozpoczętą pod koniec grudnia ofensywę wizerunkową, która ma poprawić notowania partii mocno nadszarpnięte awanturą związaną ze zmianami w Trybunale Konstytucyjnym.

Aktualizacja: 01.01.2016 11:21 Publikacja: 01.01.2016 11:14

Ofensywa wizerunkowa PiS będzie trwać

Foto: PAP, Radosław Pietruszka

Kluczową postacią kampanii medialnej będzie premier Beata Szydło, która poprzez liczne wywiady w mediach oraz zwiększoną aktywność w sieci będzie przekonywała Polaków do "dobrej zmiany" i uspokajała, że wbrew temu co twierdzi opozycja, część mediów i Komitet Obrony Demokracji, Polsce nie grozi zamach stanu.

- Premier Szydło na początku sporu o Trybunał Konstytucyjny była raczej w cieniu i mało aktywna, gdyż nie chcieliśmy angażować jej tak szybko w konflikty polityczne. Był to błąd, który wystąpieniem w Sejmie pani premier został naprawiony - podkreśla w rozmowie z "Rzeczpospolitą" jeden z prominentnych polityków PiS.

Nasz rozmówca przyznaje, że pierwszy miesiąc był dla rządu wyjątkowo trudny, jeśli chodzi o komunikację. - Zaliczyliśmy kilka wpadek medialnych, jak choćby z wysokością planowanego deficytu na 2016 rok, czy z informowaniem o ustawie 500+. Wynikały one głównie z tego iż wielu ministrów zbyt szybko dzieliło się z mediami swoją wiedzą, nie konsultując tego wcześniej. Szybko wyciągamy z tego wnioski i uszczelniamy przepływ informacji - wyjaśnia.

W ramach medialnej ofensywy PiS, podobnie jak w kampanii wyborczej, postawi największy nacisk na działania wizerunkowe w sieci, które dały tej partii zwycięstwo w jesiennych wyborach. Za nie odpowiadać będzie, tak jak podczas kampanii, zaufany doradca Beaty Szydło a obecnie minister w Kancelarii Premiera Paweł Szefernaker.

Życzenia noworoczne składane Polakom przez Szydło za pośrednictwem Facebooka, czy planowany na 8 grudnia tweetup z udziałem ponad 200 przedstawicieli mediów i blogerów, to niektóre z elementów internetowej kampanii, wzorowanej na działaniach sztabu wyborczego prezydenta USA Baracka Obamy sprzed 5 lat.

Rząd nie zamierza ograniczyć swoich działań wizerunkowych tylko do aktywności w kraju. Szef MSZ Witold Waszczykowski w ostatnich dniach minionego roku udzielił wywiadów agencji Reutera i niemieckiemu "Bildowi". Waszczykowski w rozmowach z zagranicznymi mediami, które ukażą się wkrótce, przekonuje m.in. że  w Polsce demokracja ma się bardzo dobrze, wbrew przekazowi niektórych polskich mediów.

Wszystkie te działania wizerunkowe rządu mają jeszcze jeden istoty cel, jakim jest większe zjednoczenie obozu Prawa i Sprawiedliwości. Politycy PiS w rozmowach kuluarowych nie ukrywają, że niektórzy członkowie partii czują rozgoryczenie z powodu pominięcia ich przy tworzeniu rządu i formowaniu gabinetów ministrów.

- Chcemy wrócić do dobrze naoliwionej i zgranej drużyny z dwóch wygranych przez nas kampanii. Wszyscy musimy grać na sukces PiS, naszego rządu i całej Polski. W przeciwnym wypadku nie uda nam się przeprowadzić w ciągu najbliższych 6 miesięcy wszystkich najważniejszych reform, jak choćby reformy sądów, czy zmiany w publicznych mediach - zaznaczają politycy PiS.

Wybory prezydenckie
PSL nie wystawi własnego kandydata w wyborach prezydenckich. Ludowcy poprą Szymona Hołownię
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Polityka
Rozliczanie PiS. Adrian Zandberg: Ludzie już żyją czymś innym
Polityka
Wybory prezydenckie 2025: Pojawił się nowy kandydat. Kim jest?
Polityka
Tobiasz Bocheński odniósł się do sprawy Marcina Romanowskiego. "Nie ukrywałbym"
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Polityka
Nowy sondaż partyjny: PiS zyskuje. Dystans między KO coraz mniejszy