„Familoki. Śląskie mikrokosmosy. Opowieści o mieszkańcach ceglanych domów”: Miasteczka samowystarczalne

Do I wojny światowej były wymarzonym miejscem do życia. Dzisiaj wiele z nich niszczeje i czeka, aż ludzie dadzą im szansę na nowe życie.

"Wypiór": Glapiński gra Adama

W stołecznej Syrenie światowa prapremiera „Wypiora” na podstawie powieści Grzegorza Uzdańskiego. I ja tam z nimi byłem, wina nie wypiłem, A com widział i s...

Zrozumieć swoje miejsce

W trudnych czasach powinniśmy zadbać o zdrowie psychiczne. Z pomocą idą nam różne lektury.

„Budzą mnie w nocy słowa do zapisania”: Zasnąć i nie zgubić liter

W wierszach Andrzeja Wojciechowskiego człowiek próbuje ułożyć się z własną samotnością. Wydaje się porzucony na pastwę godzin i dni.

„Mafia po fińsku”: Kryminał chandlerowsko-marksistowski

Popularność skandynawskich kryminałów nie maleje. Najnowszy dowód – serial „Mafia po fińsku”.

„Ekosystem”: Wielka rafa karciana

Nowa odsłona serii „Ekosystem” uczy, jak funkcjonuje oceaniczny świat.

„Dom otwarty”: Hałaśliwi, znakomici

Krystyna Janda przygotowała „Dom otwarty” Michała Bałuckiego w Teatrze Polskim w Warszawie na 111. rocznicę tej sceny. Andrzej Seweryn znów zaprosił byłą ż...

„Moja POLSKA przestrzeń”: Sacrum na zdjęciu RTG

Gdy dwaj bracia działają w jednej dziedzinie, zwykle ten młodszy jest na przegranej pozycji. Niesłusznie. Przykładem jest Andrzej Kalina.

Może na emeryturze

W „The Crown” przeszkadzały mi tylko nagłe zmiany aktorów w rolach głównych w kolejnych sezonach serialu.

Justine Triet: Mało kto wierzył w sukces „Anatomii upadku”

Sandra, bohaterka „Anatomii upadku”, to nie ja. Jej życie jest inne od mojego, ale znam uczucia, które jej towarzyszą. W końcu zawsze piszemy i opowiadamy...

Reklama
Reklama

„Tekken 8”: Klasyczna bijatyka

W „Tekken 8” mordobicie znowu podniesiono do rangi sztuki.

„Argylle – Tajny szpieg”: Sztuczny kot w plecaku

„Argylle – Tajny szpieg” to kolejny argument w dyskusji, dlaczego współczesne blockbustery nie porywają.

„Diuna. Dziedzic Kaladanu”: Cisza przed burzą

Praktyka dostarczyła dowodów na słuszność opinii, że prequele i sequele odstają jakościowo od pierwowzorów. „Trylogia Kaladanu” jest inna.

„Kocia klątwa”: Podpowiedź rozłożona na raty

„Kocia klątwa” uczy precyzji i logicznego myślenia. A przede wszystkim dostarcza rozrywki.

Steczkowska/Demarczyk: Karuzela z jedną madonną

Justyna Steczkowska postanowiła zmierzyć się z repertuarem Ewy Demarczyk, ale pokazała coś w rodzaju ćwiczeń wokalnych.

"Kościuszko. Rysa na pomniku?": Wiele twarzy Naczelnika

Równolegle do głośnego „Kosa” w kinach, dostajemy znakomitą książkę Sławomira Leśniewskiego. Pokazuje ona Tadeusza Kościuszkę jako człowieka z krwi i kości...

„Dzienna”: Gdy jakość stała się memem

Autorzy albumów producenckich muszą dać przestrzeń swoim gościom i zachować przy tym status gospodarza. Pawbeats tego nie potrafi.

„Mercury 13”: Kosmos nie dla kobiet

Książka Marthy Ackmann poświęcona jest opisom starań dzielnych kobiet, które w latach 60. w USA marzyły o locie w kosmos, ale też wyjaśnia, kto i jak je za...

Nie lubię rocka

W przeciwieństwie do „Napoleona” nie rozczarował mnie „Oppenheimer”. Mam nadzieję, że dostanie zasłużonego Oscara.

„Przesilenie zimowe”: Niedobitki

Opierając się na wątkach powszechnie znanych i eksploatowanych w kinie, Alexander Payne kreśli w „Przesileniu zimowym” anegdotę o ludziach zagubionych, zma...

Reklama
Reklama