Reklama

Michał Szułdrzyński: Cyberbezpieczeństwo państwa zależy od świadomości każdego użytkownika Internetu

Kilka dni temu dwudziestoparoletni Nowozelandczyk Dylan McKay stał się na chwilę bohaterem mediów społecznościowych. I to nie dlatego, że nazywał się tak samo jak jeden z tragicznych bohaterów niezwykle popularnego w latach 90. serialu „Beverly Hills, 90210", przedstawiającego trudne dojrzewanie amerykańskich nastolatków. Nie, Nowozelandczyk po prostu ściągnął z Facebooka plik z danymi, które serwis pobierał z jego własnego telefonu komórkowego.

Publikacja: 30.03.2018 16:00

Michał Szułdrzyński: Cyberbezpieczeństwo państwa zależy od świadomości każdego użytkownika Internetu

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

I ze zdumieniem znalazł tam m.in. całą historię swoich połączeń telefonicznych. Były tam dane dotyczące każdego kontaktu w jego książce telefonicznej, łącznie z tymi, które już wykasował z pamięci urządzenia. Potem dotarł do informacji na temat wszystkich wiadomości SMS, które wysyłał i otrzymywał za pomocą swojego telefonu.

Facebook szybko wydał komunikat, że nie zbiera żadnych niedozwolonych informacji, a jego celem jest to, byśmy byli w jeszcze lepszym kontakcie z osobami, które są nam bliskie, a zbieranie danych dotyczy tylko niektórych aplikacji działających na określonych systemach operacyjnych Androida. A poza tym – firma z Palo Alto przypomniała – użytkownik na wszystko sam wyraża zgodę, instalując na swym smartfonie oprogramowanie i dając mu stosowne uprawnienia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
„Wszystko jak leci. Polski pop 1990-2000”: Za sceną tamtych czasów
Plus Minus
„Eksplodujące kotki. Gra planszowa”: Wrednie i losowo
Plus Minus
„Jesteś tylko ty”: Miłość w czasach algorytmów
Plus Minus
„Harry Angel”: Kryminał w królestwie ciemności
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Sebastian Jagielski: Czego boją się twórcy
Reklama
Reklama