Reklama

Pionki, kostka i wiedza ogólna

Planszówka „Trivial Pursuit" od lat cieszy się na świecie olbrzymim powodzeniem. Pojawiła się w Kanadzie blisko 40 lat temu i od tego czasu doczekała się edycji w kilkudziesięciu krajach, także wersji komputerowej, telewizyjnej, a nawet internetowej. Również w Polsce ma wielu fanów, a przez niektórych nauczycieli bywa wykorzystywana na lekcjach. Nie bez powodu. Gra wymaga od uczestników zabawy wykazania się znajomością kilku różnych dziedzin, a przy okazji pomaga zapamiętywać fakty, nazwiska, daty. Gracze wzbogacają tym samym swoją wiedzę o świecie.

Publikacja: 06.03.2020 18:00

Pionki, kostka i wiedza ogólna

Foto: materiały prasowe

Centralnym elementem „Trivial Pursuit" jest plansza podzielona na różnokolorowe pola. Barwy odpowiadają konkretnej dziedzinie wiedzy: geografii, historii, literaturze i sztuce, nauce i przyrodzie, rozrywce oraz sporcie i rekreacji. Każdy z graczy przemieszcza swój pionek zgodnie z wynikami rzutu kostką. Zawsze ma przynajmniej dwie drogi do wyboru. Kiedy zatrzyma się na jakimś polu, musi odpowiedzieć na związane z nim pytanie z puli liczącej 2400 zagadnień. Jeśli nie popełni błędu, zalicza daną dziedzinę i musi zmierzyć się z kolejnymi. Wygrywa ten, kto jako pierwszy odpowie na pytania ze wszystkich kategorii.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Plus Minus
„Samotność Janosika. Biografia Marka Perepeczki”: Mężczyzna na dwa tapczany
Plus Minus
„Cronos: Nowy Świt”: Horror w Hucie im. Lenina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
„Peacemaker”: Żarty się skończyły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama