Reklama

Czarna rozpacz nad espresso. Dlaczego w Polsce kawa jest tak droga?

W ciągu zaledwie roku giełdowe ceny kawy się podwoiły, a to szaleństwo zaczyna się przekładać na znaczące podwyżki w sklepach. Klienci w Polsce, którzy za cappuccino czy espresso i tak już płacą dwa-trzy razy więcej niż Włosi, powinni się przygotować na lata drożyzny.

Publikacja: 12.09.2025 09:05

Czarna rozpacz nad espresso. Dlaczego w Polsce kawa jest tak droga?

Foto: stock.adobe.com

Zapewne wielu z nas, podobnie jak autor niniejszego tekstu, nie wyobraża sobie poranka bez przynajmniej jednej filiżanki kawy. Jedni wolą z mlekiem, inni z cukrem, jeszcze inni ze wszystkim naraz, choć ta klasycznie czarna i gorzka jest najlepsza na start kolejnego dnia. O gustach jednak się nie dyskutuje.

Naukowcy od lat spierają się, czy kawa jest dla nas zdrowa czy nie, choć kawosze oczywiście mają wyrobione zdanie. Dowodów na korzyści nie brakuje, np. badanie sprzed kilku lat opublikowane na łamach pisma „PLOS Medicine” dowodziło, że starsze osoby pijące dziennie od dwóch do trzech filiżanek kawy lub herbaty były dużo mniej narażone na demencję czy wylew w porównaniu z tymi, które tych napojów unikają.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
„Eleanor Wspaniała”: Telenowela o starości i samotności
Plus Minus
Redaktorzy „Plusa Minusa” polecają
Plus Minus
Vincenzo Latronico: Interesują mnie ludzie zwyczajni, których nie spotyka nic wyjątkowego
Plus Minus
„Czarny Las”: Dmuchanie szkła dla zaawansowanych
Plus Minus
Łapki pod choinką
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama