Reklama

Jak wyExponować Polskę

Czy promować, a jeśli tak, to w jakim celu i jak to robić? Te trzy pytania są kluczowe w myśleniu o kształtowaniu wizerunku kraju. Odbywająca się obecnie w Japonii Wystawa Światowa dostarcza kilku ważnych lekcji.

Publikacja: 01.08.2025 14:10

W polskim pawilonie można wysłuchać innowacyjnego koncertu. Miotełki z wikliny pochodzącej z miejsca

W polskim pawilonie można wysłuchać innowacyjnego koncertu. Miotełki z wikliny pochodzącej z miejsca urodzenia Fryderyka Chopina wygrywają polonezy, walce i mazurki

Foto: Nanako Sudo/The Yomiuri Shimbun via AFP

Oczywisty cel promocji kraju, nasuwający się jako pierwszy, to turystyka. Choć jest ona ważną częścią gospodarki, nie powinna być jedynym ani nawet głównym celem autoreklamy. Masowa i niezbalansowana w czasie turystyka coraz częściej staje się przyczyną kontrowersji i uciążliwości dla mieszkańców miast, które osiągnęły największy sukces w przyciąganiu obcokrajowców. Przykładem niech będą coroczne już protesty w Barcelonie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
„Dora Maar. Dwa oblicza miłości” i „Szukając Dory Maar”: Dwa portrety surrealistki
Plus Minus
„Fantastyczna 4: Pierwsze kroki”: Komiks z nutą konserwatywną
Plus Minus
„Za tamtymi drzwiami”: To, co w pamięci jeszcze płonie
Plus Minus
„Tkacze burz / Storm Weavers”: Krasnoludy dla singli
Plus Minus
„Książka na wojnie. Czytanie w ogniu walki”: Broń z papieru
Reklama
Reklama