Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak wyExponować Polskę

Czy promować, a jeśli tak, to w jakim celu i jak to robić? Te trzy pytania są kluczowe w myśleniu o kształtowaniu wizerunku kraju. Odbywająca się obecnie w Japonii Wystawa Światowa dostarcza kilku ważnych lekcji.

Publikacja: 01.08.2025 14:10

W polskim pawilonie można wysłuchać innowacyjnego koncertu. Miotełki z wikliny pochodzącej z miejsca

W polskim pawilonie można wysłuchać innowacyjnego koncertu. Miotełki z wikliny pochodzącej z miejsca urodzenia Fryderyka Chopina wygrywają polonezy, walce i mazurki

Foto: Nanako Sudo/The Yomiuri Shimbun via AFP

Oczywisty cel promocji kraju, nasuwający się jako pierwszy, to turystyka. Choć jest ona ważną częścią gospodarki, nie powinna być jedynym ani nawet głównym celem autoreklamy. Masowa i niezbalansowana w czasie turystyka coraz częściej staje się przyczyną kontrowersji i uciążliwości dla mieszkańców miast, które osiągnęły największy sukces w przyciąganiu obcokrajowców. Przykładem niech będą coroczne już protesty w Barcelonie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama