"Dixit": Muzeum narodowych skojarzeń

Jedno z najciekawszych narzędzi do wyzwalania kreatywności doczekało się właśnie polskiego dodatku.

Publikacja: 27.10.2023 17:00

"Dixit": Muzeum narodowych skojarzeń

Foto: mat.pras.

Ta gra ukazała się po raz pierwszy we Francji w 2008 r. i zawierała talię przepięknie ilustrowanych kart. Każda z nich była inna i przedstawiała obłędne obrazy, choćby pochodnię ściskaną w dłoni przez tonącego człowieka czy kostkę, z której wystrzeliwały przedziwne macki. To właśnie za ich pomocą „Dixit” zmuszała graczy do tworzenia kreatywnych skojarzeń.

W każdej rundzie jeden uczestnik zostawał bajarzem czy też narratorem i wybierał kartę spośród tych trzymanych w dłoniach. Nie pokazując jej nikomu, wygłaszał zdanie bądź krótką frazę, która kojarzyła mu się z nią. Pozostali gracze spośród trzymanych na ręku kart wybierali te, do których owa fraza pasowała. Następnie wszystkie wybrane karty mieszano i odbywało się zgadywanie. Gracze musieli wskazać tę, która należała właśnie do bajarza.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
(Nie)chciany prezydent
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Plus Minus
Ksawery Szlenkier: Tęsknię za beatem 4/4
Plus Minus
Jan Maciejewski: Stało się
Plus Minus
Jan Bończa-Szabłowski: Badał kapitalizm metodą obserwacji uczestniczącej
Plus Minus
Wolność motyla