"Dixit": Muzeum narodowych skojarzeń

Jedno z najciekawszych narzędzi do wyzwalania kreatywności doczekało się właśnie polskiego dodatku.

Publikacja: 27.10.2023 17:00

"Dixit": Muzeum narodowych skojarzeń

Foto: mat.pras.

Ta gra ukazała się po raz pierwszy we Francji w 2008 r. i zawierała talię przepięknie ilustrowanych kart. Każda z nich była inna i przedstawiała obłędne obrazy, choćby pochodnię ściskaną w dłoni przez tonącego człowieka czy kostkę, z której wystrzeliwały przedziwne macki. To właśnie za ich pomocą „Dixit” zmuszała graczy do tworzenia kreatywnych skojarzeń.

W każdej rundzie jeden uczestnik zostawał bajarzem czy też narratorem i wybierał kartę spośród tych trzymanych w dłoniach. Nie pokazując jej nikomu, wygłaszał zdanie bądź krótką frazę, która kojarzyła mu się z nią. Pozostali gracze spośród trzymanych na ręku kart wybierali te, do których owa fraza pasowała. Następnie wszystkie wybrane karty mieszano i odbywało się zgadywanie. Gracze musieli wskazać tę, która należała właśnie do bajarza.

Spraw sobie prezent.
Dostęp do rp.pl do 50% taniej!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Otrzymasz dostęp do serwisu rp.pl, w tym artykułów z "Rzeczpospolitej"
i weekendowego magazynu Plus Minus.

Plus Minus
„Flashback 2": Dawne sztuczki nie działają
Plus Minus
Jan Maciejewski: Atomowa era moralności
Plus Minus
„Dzień dobry, ja też umieram”: Opowieści z krypty
Plus Minus
Tylko taki szaleniec jak Javier Milei uratuje Argentynę
Plus Minus
Robert Mazurek: Pierwszy Mulat w mieście
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?