Reklama

"Dixit": Muzeum narodowych skojarzeń

Jedno z najciekawszych narzędzi do wyzwalania kreatywności doczekało się właśnie polskiego dodatku.

Publikacja: 27.10.2023 17:00

"Dixit": Muzeum narodowych skojarzeń

Foto: mat.pras.

Ta gra ukazała się po raz pierwszy we Francji w 2008 r. i zawierała talię przepięknie ilustrowanych kart. Każda z nich była inna i przedstawiała obłędne obrazy, choćby pochodnię ściskaną w dłoni przez tonącego człowieka czy kostkę, z której wystrzeliwały przedziwne macki. To właśnie za ich pomocą „Dixit” zmuszała graczy do tworzenia kreatywnych skojarzeń.

W każdej rundzie jeden uczestnik zostawał bajarzem czy też narratorem i wybierał kartę spośród tych trzymanych w dłoniach. Nie pokazując jej nikomu, wygłaszał zdanie bądź krótką frazę, która kojarzyła mu się z nią. Pozostali gracze spośród trzymanych na ręku kart wybierali te, do których owa fraza pasowała. Następnie wszystkie wybrane karty mieszano i odbywało się zgadywanie. Gracze musieli wskazać tę, która należała właśnie do bajarza.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Bankruci z Ligi Mistrzów. Rekordzista upadł dwa lata po świetnym sezonie
Plus Minus
Jan Maciejewski: Kultura eksterminacji i jej kustosze
Plus Minus
Jan Maciejewski: Zaczarowana amnestia
Plus Minus
Agnieszka Markiewicz: Dobitny dowód na niebezpieczeństwo antysemityzmu
Plus Minus
Świat nie pęka w szwach. Nadchodzi era depopulacji
Reklama
Reklama