„Szybowcowa ’87”: Meblościanka jak żywa

Podróże w czasie są dziś możliwe. Wszystko za sprawą gogli VR i produkcji takich jak „Szybowcowa ’87”.

Publikacja: 13.01.2023 17:00

„Szybowcowa ’87”, twórcy: Pictureworks, platforma: PC

„Szybowcowa ’87”, twórcy: Pictureworks, platforma: PC

Foto: materiały prasowe

To nie do końca jest gra. Bardziej doświadczenie, rodzaj interaktywnego programu, który młodym ludziom przybliża PRL-owską rzeczywistość. Gracze uruchamiają darmową aplikację dostępną chociażby w serwisie Steam, zakładają gogle wirtualnej rzeczywistości (VR) i przenoszą się do wrocławskiego mieszkania z lat 80.

Nie jest to pierwsze lepsze mieszkanie. Należało do Marka Petrusewicza, olimpijczyka, rekordzisty świata w pływaniu na 100 m. Schorowany mężczyzna, który stracił nogę w wyniku choroby Buergera, oddał mieszkanie na potrzeby działalności opozycyjnej, samemu przenosząc się do ciasnej kawalerki. Lokal na Gądowie został wkrótce przerobiony na tajną drukarnię.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Piotr Zaremba: Granice sąsiedzkiej cierpliwości
Plus Minus
Nie dać się zagłodzić
Plus Minus
„The Boys”: Make America Great Again
Plus Minus
Jan Maciejewski: Gospodarowanie klęską
Plus Minus
„Bombaj/Mumbaj. Podszepty miasta”: Indie tropami książki
Plus Minus
Irena Lasota: Moja starcza obsesja?