Reklama

Wszystko jest u Bacha

Pianista Aleksander Dębicz (rocznik 1988) to przedstawiciel postmodernistycznego pokolenia muzyków. Lubi zatem zaskakujące połączenia i zmiany stylistyk, krąży między klasyką, muzyką filmową i teatralną, pasjonuje go improwizacja, czasami też komponuje. Można się tylko zastanawiać, czy bardziej kieruje nim młodzieńcza ciekawość świata, czy ciągle szuka najwłaściwszej dla siebie drogi.

Publikacja: 07.12.2018 17:00

Aleksander Dębicz "Invention", Warner Music Poland

Aleksander Dębicz "Invention", Warner Music Poland

Foto: materiały prasowe

Niezależnie jednak, czym się zajmuje, niezmiennie krąży nad nim Jan Sebastian Bach, a on podchodzi do niego z respektem, ale i na swój sposób. Na nominowanym do Fryderyka albumie „Bach Stories", nagranym z wiolonczelistą Marcinem Zdunikiem, muzyka tego mistrza stała się także pretekstem do własnych improwizacji.

Na nowej płycie solowej także oddaje hołd Bachowi i jako pianista staje przed trudnym zadaniem. Wybrał dwa cykle rzadziej wykonywanych utworów – „Inwencji" oraz „Sinfonii" skomponowanych w celach pedagogicznych. Podszedł do nich z pokorą ucznia – zagrał wszystkie, numer po numerze, tak jak Bach ułożył te ćwiczenia.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
„Chodźmy w las! Co się kryje między drzewami”: Królestwa mrówek i samolubna jemioła
Plus Minus
„Shadow Labyrinth”: Przez tunele i pułapki do bossa
Plus Minus
„Mark Rothko. Od środka”: Rothko w strzępach
Plus Minus
„Znajomi i sąsiedzi”: Złodziej na osiedlu
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Jacek Borcuch: Kobiety o silnych temperamentach
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama