Reklama

In vitro, czyli politycy żonglują probówkami

Pomylenie komórek jajowych dwóch kobiet przy zabiegu in vitro dyskwalifikuje zarówno tryb prac nad wdrażaniem powszechnego dostępu do tej metody jak osoby, które są za to odpowiedzialne.

Aktualizacja: 13.03.2015 16:49 Publikacja: 13.03.2015 00:13

In vitro, czyli politycy żonglują probówkami

Foto: Science Photo Library/AFP

W lutym Polskę obiegła wiadomość o tym, że w jednym ze szczecińskich szpitali kobieta, która zaszła w ciążę metodą in vitro, urodziła nie swoje dziecko. Według opinii lekarzy doszło do makabrycznej pomyłki – w trakcie zabiegu nasienie ojca połączono z komórką jajową innej kobiety.

Kilka dni po ujawnieniu tego faktu przez media rząd postanowił przyspieszyć prace nad ustawą regulującą in vitro. Wiele poszlak wskazuje na to, że zbieżność tych dwóch wydarzeń nie jest przypadkowa. Minister zdrowia miał wiedzę o tym, co się stało w Szczecinie, przynajmniej od października ubiegłego roku. Był świadomy faktu, że sprawa ujrzy światło dzienne, i przygotował się do tego, wiążąc te dwa wydarzenia. Należy się jednak spodziewać, że z uwagi na tempo wymuszone przez zbliżające się wybory prezydenckie i parlamentarne prace nad ustawą, która ma wśród wyborców licznych zwolenników, będą prowadzone z jeszcze większym niż przeciętne lekceważeniem jakości działań legislacyjnych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
„Chodźmy w las! Co się kryje między drzewami”: Królestwa mrówek i samolubna jemioła
Plus Minus
„Shadow Labyrinth”: Przez tunele i pułapki do bossa
Plus Minus
„Mark Rothko. Od środka”: Rothko w strzępach
Plus Minus
„Znajomi i sąsiedzi”: Złodziej na osiedlu
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Jacek Borcuch: Kobiety o silnych temperamentach
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama