Hello Kitty zastępuje ludziom religię

Martin Lindstrom, specjalista od kreowania marek | Religia nie jest już tak potężną siłą jak jeszcze parę lat temu, a ludzie potrzebują czegoś, w co mogliby wierzyć. Szukają więc zamienników wiary – zaczynają się identyfikować z markami takimi jak Lego czy Hello Kitty.

Aktualizacja: 26.09.2015 00:19 Publikacja: 25.09.2015 01:37

Hello Kitty zastępuje ludziom religię

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Rz: Czuje się pan bezpiecznie, gdy wchodzi pan do sklepu?






Im bardziej wydaje się komuś, że jest odporny na różne sztuczki i może się im przeciwstawić, tym bardziej jest na nie podatny. Dla przykładu: ludzie są świadomi, że sklepy próbują wpływać na dzieci, ale już nie wiedzą tego, że właściwie dobrana w sklepie muzyka i jej rytm potrafią sprawić, iż wydadzą tam o 27 proc. więcej pieniędzy. Nie wiedzą też, że jeśli – spacerując po supermarkecie – zjedzą próbkę jakiegoś produktu, to zostawią tam 7 proc. więcej pieniędzy.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Jarosław Flis: Byłoby dobrze, żeby błędy wyborcze nie napędzały paranoi
Plus Minus
„Aniela” na Netlfiksie. Libki kontra dziewczyny z Pragi
Plus Minus
„Jak wytresować smoka” to wierna kopia animacji sprzed 15 lat
gra
„Byczy Baron” to nowa, bycza wersja bardzo dobrej gry – „6. bierze!”
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Plus Minus
„Materialiści” oferują miłośnikom komedii romantycznych dokładnie to, po co przyszli