Hello Kitty zastępuje ludziom religię

Martin Lindstrom, specjalista od kreowania marek | Religia nie jest już tak potężną siłą jak jeszcze parę lat temu, a ludzie potrzebują czegoś, w co mogliby wierzyć. Szukają więc zamienników wiary – zaczynają się identyfikować z markami takimi jak Lego czy Hello Kitty.

Aktualizacja: 26.09.2015 00:19 Publikacja: 25.09.2015 01:37

Hello Kitty zastępuje ludziom religię

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Rz: Czuje się pan bezpiecznie, gdy wchodzi pan do sklepu?






Im bardziej wydaje się komuś, że jest odporny na różne sztuczki i może się im przeciwstawić, tym bardziej jest na nie podatny. Dla przykładu: ludzie są świadomi, że sklepy próbują wpływać na dzieci, ale już nie wiedzą tego, że właściwie dobrana w sklepie muzyka i jej rytm potrafią sprawić, iż wydadzą tam o 27 proc. więcej pieniędzy. Nie wiedzą też, że jeśli – spacerując po supermarkecie – zjedzą próbkę jakiegoś produktu, to zostawią tam 7 proc. więcej pieniędzy.

Pozostało 93% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Jan Maciejewski: …ale boicie się zapytać
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Plus Minus
Ami Ajalon: Zabijałem ludzi, o których nic nie wiedziałem
Plus Minus
Kryzys demograficzny, jakiego nie było. Dlaczego Europa jest skazana na wyludnienie
Plus Minus
Agnieszka Fihel: Migracja nie załata nam dziury w demografii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Plus Minus
Dzieci nie ma i nie będzie. Kto zawinił: boomersi, millenialsi, kobiety, mężczyźni?