Reklama

Hello Kitty zastępuje ludziom religię

Martin Lindstrom, specjalista od kreowania marek | Religia nie jest już tak potężną siłą jak jeszcze parę lat temu, a ludzie potrzebują czegoś, w co mogliby wierzyć. Szukają więc zamienników wiary – zaczynają się identyfikować z markami takimi jak Lego czy Hello Kitty.

Aktualizacja: 26.09.2015 00:19 Publikacja: 25.09.2015 01:37

Hello Kitty zastępuje ludziom religię

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Rz: Czuje się pan bezpiecznie, gdy wchodzi pan do sklepu?






Im bardziej wydaje się komuś, że jest odporny na różne sztuczki i może się im przeciwstawić, tym bardziej jest na nie podatny. Dla przykładu: ludzie są świadomi, że sklepy próbują wpływać na dzieci, ale już nie wiedzą tego, że właściwie dobrana w sklepie muzyka i jej rytm potrafią sprawić, iż wydadzą tam o 27 proc. więcej pieniędzy. Nie wiedzą też, że jeśli – spacerując po supermarkecie – zjedzą próbkę jakiegoś produktu, to zostawią tam 7 proc. więcej pieniędzy.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
Donald Trump wciąż fascynuje się Rosją. A Władimir Putin tylko na tym korzysta
Plus Minus
„Przy stole Jane Austen”: Schabowy rozważny i romantyczny
Plus Minus
„Langer”: Niedopisana dekoratorka i mdły arystokrata
Plus Minus
„Niewidzialny pożar. Ukryte koszty zmian klimatycznych”: Wolno płonąca planeta
Plus Minus
„Historie afgańskie”: Ludzki wymiar wojny
Reklama
Reklama