Reklama

Polakom wciąż podoba się z honorem przegrywać

Większość Polaków uważa, że rząd powinien domagać się od Niemiec reparacji – wynika z badania CBOS ujawnionego w zeszłym tygodniu.

Aktualizacja: 30.11.2017 16:15 Publikacja: 30.11.2017 14:37

Polakom wciąż podoba się z honorem przegrywać

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Zwolennikami takiego ruchu jest 54 proc. osób ankietowanych przez Centrum w pierwszej połowie października. Tę część badania można znaleźć na większości portali, szczególnie tych, które popierają dobrą zmianę, z komentarzem, że postulat zgłoszony przez PiS popiera większość społeczeństwa.

Jednak najciekawsze w tym badaniu są kolejne pytania, które CBOS zadał Polakom. Z dziewięciu kwestii przedstawionych ankietowanym wyłania się niezwykle ciekawy obraz. 45 proc. badanych uważa, że Polska może więcej stracić, niż zyskać na podnoszeniu spraw reparacji (31 proc. uważa, że przeważyłyby zyski). 71 proc. badanych jest zdania, że ten temat popsuje nasze relacje z Niemcami, a 60 proc. obawia się, że doprowadzi to do upomnienia się przez Berlin o polskie ziemie zachodnie. Mało tego, trzy czwarte ankietowanych (75 proc.) nie wierzy w to, by udało się reparacje od naszych zachodnich sąsiadów otrzymać, a 56 proc. jest zdania, że jest już za późno na to, by się tego domagać. Wreszcie niemal połowa ankietowanych sądzi, że poprzez wpłacanie do budżetu Unii Europejskiej, z którego obficie korzysta nasz kraj, Niemcy wypełniają swoje zobowiązania historyczne wobec Polski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
„Wyrok”: Wojna zbawienna, wojna błogosławiona
Plus Minus
„Arnhem. Dług hańby”: Żelazne spadochrony
Plus Minus
„Najdalsza Polska. Szczecin 1945-1950”: Miasto jako pole gry
Plus Minus
„Dragon Ball Z: Kakarot: Daima”: Niby nie rewolucja, ale wciąga
Plus Minus
„ZATO. Miasta zamknięte w Związku Radzieckim i Rosji”: Wstęp wzbroniony
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama