Materiał powstał we współpracy z ARP
Celem konkursu Dobry Wzór jest znajdowanie i promocja najlepiej zaprojektowanych produktów i usług na polskim rynku. Jest on wsparciem dla rozwijającej się przedsiębiorczości, która korzysta z designu jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej. Laureaci ogłaszani są podczas uroczystej gali, która w tym roku ze względu na sytuację pandemiczną odbyła się w formie wirtualnej.
Prestiżowa rywalizacja
– Przez blisko trzy dekady budzimy w społeczeństwie świadomość znaczenia dobrego wzornictwa w życiu codziennym oraz kluczowej roli współdziałania projektantów i producentów na każdym etapie powstawania, wdrożenia i sprzedaży nowego produktu – mówiła, otwierając galę Agnieszka Wasilewska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego sp. z o.o. (IWP) i przewodnicząca jury konkursu Dobry Wzór.
– Prestiżowy znak oraz marka Dobry Wzór IWP są powszechnie rozpoznawalne i stały się wyznacznikiem rynkowego sukcesu wielu przedsiębiorstw oraz przepustką do kariery wielu młodych projektantów. Od 1993 r. przyznaliśmy już ponad 620 takich znaków – dodała. Podkreśliła, że mimo pandemii do konkursu zgłoszono imponującą liczbę 179 produktów i usług, z czego jury wybrało 114 finalistów.
Nagrody specjalne i wyróżnienia otrzymali: