Reklama
Rozwiń
Reklama

Jan Muszyński: Pełnomocnik także może dokonać wpisu do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

Czemu interpretacja ministerstwa ma mieć większą moc niż obowiązujące przepisy w przypadku zgłoszeń do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych?

Publikacja: 16.01.2020 08:30

Jan Muszyński: Pełnomocnik także może dokonać wpisu do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

Foto: Adobe Stock

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) już funkcjonuje i zgodnie z przewidywaniami przysparza różnych wątpliwości. O ile sam obowiązek zgłoszeń wydaje się nie budzić większych wątpliwości, o tyle inaczej jest z technicznymi szczegółami przeprowadzenia zgłoszenia.

Przepisy tzw. IV dyrektywy AML wymagają od państw członkowskich wdrożenia procedur zapewniających, by informacje przekazywane do krajowych rejestrów beneficjentów rzeczywistych były odpowiednie, dokładne i aktualne. Polska ustawa o zapobieganiu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (ustawa AML) powołuje zatem do życia CRBR i wymaga, żeby określone spółki dokonywały w nim zgłoszeń swoich beneficjentów rzeczywistych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Katarzyna Szymielewicz, Wojciech Klicki: Nie ma darmowych ubezpieczeń
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Prezydent w stronie biernej
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Każdy ma prawo do sądu – własnego, na dowolny temat
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Pegasus niczego nie nauczył rządzących
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Konserwowanie patologii w KRS
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama