Reklama

Jerzy Kowalski: Konsument się ucieszy z nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumenta

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma swoją misję. Z powodzeniem i dość skutecznie realizuje ją od ponad 30 lat. Dziś w szczególnych warunkach pandemii koronawirusa będzie musiał wkrótce zmierzyć się z właściwie podwójną nowelizacją ustawy o ochronie konkurencji i konsumenta. Wszystko po to, by stało się zadość wdrożeniu do naszego porządku prawnego aż dwóch unijnych aktów prawnych.

Publikacja: 08.03.2021 18:00

Jerzy Kowalski: Konsument się ucieszy z nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumenta

Foto: Fotorzepa / Krzysztof Skłodowski

Chodzi jednocześnie o rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z 12. grudnia (tzw. rozporządzenie CPC) oraz dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 grudnia 2018 roku (tzw. dyrektywa ECN+). Jest w nich sporo nowości, które mają ułatwić i polepszyć życie konsumentom , dać im więcej ochrony prawnej, wzbogacić UOKiK o środki rażenia, gdy dochodzi do konfliktu czy starcia z podmiotami gospodarczymi, które naruszają konsumenckie uprawnienia. Co więc się zmieni, gdy projekty nowelizacji trafią do Sejmu i ustawodawca weźmie się do roboty (na razie regulacje są w konsultacjach społecznych).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Wybiórcze prawo do wiedzy o sędziach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Likwidacja uzasadnień wyroków to zagrożenie dla autorytetu sądów
Opinie Prawne
Paulina Kumkowska, Tomasz Kaczyński: Cztery wizje trzeźwości
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Uchwała kontra uchwała
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Kiedy wypada bić na alarm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama