Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 17.09.2025 18:31 Publikacja: 15.12.2022 07:53
Foto: Adobe Stock
Z zawieraniem umów z konsumentami przez przedsiębiorców działających w różnych branżach (np. budowlana, ubezpieczeń, telekomunikacyjna) wiąże się potencjalne niebezpieczeństwo narzucenia konsumentowi niekorzystnych dla niego postanowień (klauzul abuzywnych). Równocześnie sytuacja makroekonomiczna sprawia, że firmy szukają zgodnych z prawem rozwiązań pozwalających na poprawę swojej sytuacji. Samą branżę telekomunikacyjną w Polsce tworzy dziś kilka tysięcy podmiotów, które wg danych GUS bezpośrednio zatrudniają ok. 300 tysięcy pracowników. Aktualnie przedsiębiorcy telekomunikacyjni są praktycznie pozbawieni możliwości urealnienia cen usług pomimo szybko rosnących kosztów ich świadczenia. Odpowiedzią postulowaną przez branżę są właśnie tzw. klauzule waloryzacyjne (inflacyjne).
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jak pogodzić uszczelnianie systemu podatkowego z obietnicami wprowadzania nowych przepisów z półrocznym wyprzedz...
Gdyby wolność słowa miała dotyczyć wyłącznie poglądów, z którymi się zgadzamy, byłaby zupełnie niepotrzebna. Ta...
Trybunał Stanu bardziej przypomina przedrozbiorowy Sąd Sejmowy niż niezawisły trybunał odpowiadający konstytucyj...
Pozywając państwo o naruszenie dóbr osobistych poprzez zmuszanie nas, adwokatów, do stawania przed niesądem, umo...
Stanowisko prezydium NRA w sprawie łączenia aplikacji adwokackiej z zatrudnieniem na stanowisku asystenta sędzie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas