Reklama

Czyżewski, Tarabasz: Sztuczna inteligencja w sądzie. Czy adwokat będzie jeszcze potrzebny?

Sztuczna inteligencja może być wykorzystana jako doping dla szachisty, ale też do wykrywania oszustw. W niedalekiej przyszłości może dostarczać dowodów w procesie karnym. Czy jednak jesteśmy w stanie zaufać jej na tyle, aby od jej wniosków uzależniać losy człowieka?

Publikacja: 13.11.2022 10:58

Afera Hansa Niemanna jest chyba pierwszym głośnym przykładem na to, jak wyniki AI mogą wpłynąć na lo

Afera Hansa Niemanna jest chyba pierwszym głośnym przykładem na to, jak wyniki AI mogą wpłynąć na losy konkretnego człowieka

Foto: AdobeStock

Sztuczna inteligencja (AI – ang. artificial intelligence) znajduje coraz więcej zastosowań praktycznych. Regulacja AI w Unii Europejskiej nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Tymczasem świat szachów śledzi aferę, jaka wybuchła po ujawnieniu przygotowanego przy wykorzystaniu AI raportu o oszustwach, zarzucanych arcymistrzowi szachowemu Hansowi Niemannowi.

Sprawa pokazuje, jak technologia rozwinęła się od momentu, kiedy po raz pierwszy komputer pokonał człowieka w 1997 roku. Teraz sztuczna inteligencja nie tylko potrafi świetne grać w szachy, ale i jest już w stanie wykryć wykorzystanie podpowiedzi algorytmów przez zawodników. AI rozwiązuje więc problem, jaki sama stworzyła. Co więcej, uczy się nie tylko od człowieka, ale też od innych algorytmów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Prawne
Przemysław Drapała: Skutki uboczne dobrej zmiany w zamówieniach publicznych
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Doradco, przecież przysięgałeś
Opinie Prawne
Jarosław Gwizdak: Za młodzi (nie tylko na Heroda)
Opinie Prawne
Michał Góra: Czy NRA ma rację, zakazując łączenia statusu aplikanta i asystenta sędziego?
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Lekcja historii i sejmowej matematyki
Reklama
Reklama