Reklama

Chronić dane, czy osoby - RODO komentuje Jerzy Kowalski

O tym dniu mówiło się wśród zainteresowanych od ponad dwóch lat. Prawdopodobnie większość szefów firm, administratorów i poważnych menedżerów trochę nerwowo oczekiwała na przyjście „nowego". Nadszedł więc ten dzień i z nim to „nowe".

Publikacja: 25.05.2018 02:00

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Chyba nie wygląda ono groźnie i jest do opanowania. Z pewnością szkolenia, konferencje i lektury – do których zachęcaliśmy na naszych łamach – pomogły. Nowe prawo, czyli RODO to obszerna wiedza. Nie dało się więc jej przyswoić na przyspieszonym kursie. Trzeba dalej się doskonalić.

Dlatego teraz warto czytać wszystko o praktycznym zastosowaniu unijnego rozporządzenia i wprowadzanych w życie rozwiązaniach w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych. Warto naśladować tych lepszych, i tych którzy dają sobie radę. Znajomość samych zasad, które regulacja wprowadza w życie, to zbyt mało. Teraz ważne są już „czyny". Jest to szczególnie ważne dla zarządów firm. Dlaczego? Ano z tego prostego powodu, że wbrew obiegowej opinii, to nie administratorzy danych, czy inspektorzy ochrony danych odpowiadają za realizację świeżych obowiązków ustawowych. Jest więc pytanie – kto jest odpowiedzialny w firmie za wdrożenie w życie zasad wynikających z RODO? Odpowiedż jest prosta – zarząd lub poszczególni członkowie zarządu spółki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Prawne
Jarosław Gwizdak: Za młodzi (nie tylko na Heroda)
Opinie Prawne
Michał Góra: Czy NRA ma rację, zakazując łączenia statusu aplikanta i asystenta sędziego?
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Lekcja historii i sejmowej matematyki
Opinie Prawne
Rafał Kowalski: Czy nadchodzi podatkowa odwilż? Unijne deklaracje dają cień nadziei
Opinie Prawne
NIS2: Czy UE wymusza nadregulację?
Reklama
Reklama