Dotyczy ona przede wszystkim norm prawnych, które kształtują uprawnienia podmiotów organizujących imprezy masowej. Organizatorzy imprez masowych coraz częściej wskazują, że normy te w znaczącym stopniu wpływają na niewielką frekwencję podczas meczów ligowych, czy też pucharowych. Stąd też coraz częściej same kluby sportowe domagają się odpowiednich zmian przepisów, w tym przede wszystkim ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych (dalej: ,,ustawa"). Pomimo, że prawo powinno być jak najrzadziej zmieniane to niestety w tym przypadku uważam, że ustawa wymaga odpowiedniej modyfikacji, między innymi w zakresie instytucji przedstawionych poniżej.
Alkohol w sektorach VIP
Zmiana art. 8a ustawy – m.in. możliwość podawania oraz spożywania alkoholu powyżej 3,5 % w tzw. sektorach VIP, niezależnie od rodzaju imprezy masowej.
Jednym z przepisów, który w rzeczywistości jest stosowany wobec wyłącznie pewnej części kibiców jest art. 8a ustawy. Przepis ten stanowi, iż na imprezie masowej, z wyłączeniem tych zakwalifikowanych jako imprezy masowej podwyższonego ryzyka, dozwolone są: sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych zawierających nie więcej niż 3,5% alkoholu. W rzeczywistości jednak na sektorach VIP spożywany jest alkohol powyżej wskazanej wartości. Trzeba także podkreślić, iż nawet jeżeli zaproszone osoby spożywają go w specjalnych pomieszczeniach znajdujących się na stadionie, to i tak według ustawy jest to czyn zabroniony. Tak naprawdę wszyscy, którzy posiadają taki napój alkoholowy (z zawartością powyżej 3,5 %) podczas meczów piłkarskiej ekstraklasy popełniają wykroczenie z art. 56 ustawy i sąd powinien obligatoryjnie orzec wobec nich zakaz stadionowy na okres od 2 do 6 lat.
Co więcej, ustawodawca wprowadzając przepis zezwalający na spożywanie alkoholu (do 3,5 %) nie spenalizował zachowania polegającego na jego spożywaniu w miejscu do tego niewyznaczonym. Należy jednak wskazać, że część regulaminów stadionowych zawiera normy wskazujące miejsca gdzie alkohol można spożywać. Niezastosowanie się do przepisów regulaminu może spowodować orzeczenie (a tak naprawdę ukaranie kibica) przez organizatora imprezy masowej wyłącznie zakazu klubowego.
Należy także podkreślić, iż ustawodawca w art. 8a ust. 4 ustawy dopuścił możliwość podawania alkoholu w twardych opakowaniach. Przepis ten zabrania jedynie sprzedaży napojów alkoholowych w takiej formie. Bardzo często jednak przecież przy sprzedaży rzeczy do wywołania skutku rzeczowego potrzebne jest jeszcze np. wydanie rzeczy, które może przybrać formę poddania napoju alkoholowego. Dlatego też ustawodawca powinien zamieścić w tym przepisie także słowo ,,poddawanie".