23 stycznia wchodzi w życie znowelizowana ustawa o służbie cywilnej. Zmiany, które wprowadza, dotyczą głównie osób zajmujących wyższe stanowiska. Wśród nich są urzędnicy (zatrudnieni na podstawie mianowania) i pracownicy (zatrudnieni na podstawie umowy o pracę). W gorszej sytuacji są osoby mające status pracownika. Jeśli nie otrzymają propozycji dalszego zatrudnienia, to ich stosunek pracy wygaśnie pod koniec lutego. Przepisy nie przewidują taryfy ulgowej dla kobiet w ciąży i osób w wieku przedemerytalnym. Mogą jedynie liczyć na odprawę w wysokości od jednej do trzech pensji (a ta zależy od stażu).

Pozornie w lepszej sytuacji są mianowani urzędnicy. Bo mogą co najwyżej zostać przeniesieni na inne stanowisko w tym samym urzędzie lub innym – również do innej miejscowości, np. z Warszawy do Przemyśla. Jeśli takiej oferty nie przyjmą, będą szukali nowego zajęcia.

Więcej na ten temat w dzisiejszym dodatku „Administracja". Zapraszam Państwa do lektury.