Aktualizacja: 18.09.2017 20:58 Publikacja: 18.09.2017 20:26
Foto: Fotorzepa
Jedynie na płaszczyźnie trywialnej, ale jakże polskiej martyrologii jest to opowieść o zdradzieckim ciosie w plecy. Bo naprawdę jest to straszna lekcja politycznego osamotnienia i jego konsekwencji, jakiej historia udzieliła nam z właściwą sobie brutalnością i jakiej przerobić nie potrafimy, a od wniosków z niej wciąż uciekamy.
Po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku byliśmy od początku skazani na tragedię. Z jednej strony dyszące chęcią odwetu Niemcy, z drugiej Rosja, z bolszewicką wersją snu o „trzecim Rzymie". Potencjalni sojusznicy daleko, a ich interes w popieraniu nas – niewielki. Po kolejnej odsłonie odzyskanej niepodległości w 1989 roku – nareszcie jakaś szansa. Rosja wciąż w malignie utraconej potęgi, a za zachodnią granicą – przyjazna Europa. Nasze pojednanie z Niemcami jest równie ważne, jak ich wcześniejsze pojednanie z Francją i równie mocno powinniśmy go strzec. Oba historyczne zwroty są filarem Unii Europejskiej, bez nich kontynent znów zamieni się w kłębowisko wojennych żądz.
Żaden prezydent USA po 100 dniach na urzędzie nie miał tak złych notowań. Żaden też tak szybko nie zniechęcił do...
Gdyby w jednym zdaniu ująć retorykę, która powinna zapewnić Rafałowi Trzaskowskiemu zwycięstwo, brzmiało by ono...
Pod względem przyszłego programu wybory prezydenckie zostały już rozstrzygnięte, bo kandydaci dostosowują swój p...
W ciągu kilku minut spotkania w rzymskiej Bazylice Świętego Piotra Wołodymyr Zełenski zdołał przekonać amerykańs...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Wśród pomysłów na świętowanie 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego znalazł się hobby horsing – ustaliła „Rze...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas