Reklama

Czy Polonia może pomóc w rozwoju gospodarki

Zmiana postrzegania przedstawicieli Polonii z potencjalnych sponsorów albo osób straconych dla kraju na patrzenie na nich jako potencjalnych partnerów biznesowych i inwestorów będzie trudna, ale nie powinna nas onieśmielać – pisze senator.

Publikacja: 21.02.2018 20:00

Czy Polonia może pomóc w rozwoju gospodarki

Foto: Fotorzepa, Piotr Wittman

Jakiś czas temu w „Financial Times" ukazał się artykuł „Irish start-ups stand out from the crowd in Silicon Valley", opowiadający o fenomenie skuteczności, z jaką irlandzkie startupy podbijają Dolinę Krzemową. Autorka tekstu Hannah Kuchler, wskazując przyczyny, wymieniła m.in. dobrze skomunikowaną, sprawną i wspierającą się irlandzką diasporę w USA. Irlandię zamieszkuje ok. 6 mln mieszkańców, ale na świecie żyje nawet 80 mln osób, które przyznają się do irlandzkich korzeni (które często są bardzo dalekie i wielu członków diaspory nigdy nie odwiedziło rodzinnej wyspy).

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Co polscy politycy wiedzą o gospodarce i dlaczego jest to groźne
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: Dylematy finansowania zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Używane, tanio oddam. O co chodzi z amerykańskimi transporterami Stryker?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Chłoń-Domińczak: Dlaczego ekonomiści rozmawiają o demografii
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Krakowiak: Regulacje nie są lekiem na wszystko
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama