Reklama

Prezes nie chce sprzedawać akcji Amiki Wronki

Ani produkująca sprzęt AGD spółka, ani klub piłkarski Lech Poznań nie są na sprzedaż – zapewnia Jacek Rutkowski, prezes Amiki Wronki.

Publikacja: 07.04.2015 21:25

Jacek Rutkowski, prezes Amiki Wronki.

Jacek Rutkowski, prezes Amiki Wronki.

Foto: Fotorzepa/Magda Starowieyska

Jesienią 2014 r. wydarzeniem na rynku kapitałowym była sprzedaż dużego pakietu akcji producenta AGD. Część analityków spekulowała, iż może to być początek stopniowe wychodzenia głównego udziałowca. Nic bardziej mylnego.

– Rynek AGD nie jest wyjątkowy pod tym względem – każdy rozmawia z każdym. Jednocześnie nie mogę powiedzieć, aby jakakolwiek propozycja mnie zaintrygowała – mówi Jacek Rutkowski, prezes i główny udziałowiec Amiki Wronki.

Jak wyjaśnia, po sprzedaży 400 tys. akcji w 2014 r. – transakcja została sfinalizowana na początku grudnia – wyczerpał swoje możliwości. – Kolejna transakcja oznaczałaby już utratę kontroli nad spółką. Nie wydaje mi się prawdopodobne, aby w ciągu kilku najbliższych lat coś się mogło w tym temacie wydarzyć.

Amika realizuje strategię HIT2023, która znacząco ma podnieść wartość grupy. Jej efektem ma być 1,2 mld euro rocznych przychodów i 9 proc. marży EBITDA. – Już w 2018 roku chcemy osiągnąć około 300 mln zł wyniku EBITDA przy około 3,5 mld zł przychodów – mówi Jacek Rutkowski.

Podobnie wygląda sytuacja Lecha Poznań, który jest prywatną własnością biznesmena. – Klub absolutnie nie jest na sprzedaż – podkreśla.

Reklama
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: Rolnicy zwalczają Mercosur i narażają europejskie bezpieczeństwo
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Pieniądze dla Ukrainy: zwyciężył strach i lobby rosyjskie
Opinie Ekonomiczne
Zielony wodór: lekcja z niemieckiego fiaska
Opinie Ekonomiczne
Hubert Janiszewski: Jak naprawić ustawę o kryptoaktywach
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wróżenie z oparów ropy
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama