Reklama

W biznesie chodzi o klientów

Wreszcie – chciałoby się powiedzieć, czytając o planach inwestycji PKP, które mają przybliżyć do Europy nasze dworce i poprawić standard podróżowania koleją.

Aktualizacja: 27.08.2015 22:27 Publikacja: 27.08.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Przez wiele lat mogło się bowiem wydawać, że grupa PKP działa głównie po to, by zapewniać źródło utrzymania swoim pracownikom (w ubiegłym roku zatrudniała ponad 42,6 tys. osób), choć tego celu nie udawało się osiągnąć bez ostrych cięć kosztów.

Ich negatywne skutki odczuwali głównie pasażerowie, którzy musieli się żegnać z kolejnymi połączeniami i przygotować na to, że podróż koleją jest jak podróż w czasie. A konkretnie powrót do czasów PRL; z obskurnymi dworcami, brudnym przedziałami i spóźniającymi się pociągami. Dobrze więc, że władze PKP dostrzegły w końcu dość oczywisty fakt, iż w biznesie nie chodzi tylko o cięcie kosztów, ale też o zdobywanie klientów i zwiększanie sprzedaży. Miała w tym pomóc zapoczątkowana przed kilkoma laty seria inwestycji – na czele z flagowym projektem pendolino, które dla części Polaków (zwłaszcza tych podróżujących służbowo) stało się argumentem za przesiadką z auta do pociągu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Jaki będzie XI Kongres Ekonomistów Polskich?
Reklama
Reklama