Reklama

W biznesie chodzi o klientów

Wreszcie – chciałoby się powiedzieć, czytając o planach inwestycji PKP, które mają przybliżyć do Europy nasze dworce i poprawić standard podróżowania koleją.

Aktualizacja: 27.08.2015 22:27 Publikacja: 27.08.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Przez wiele lat mogło się bowiem wydawać, że grupa PKP działa głównie po to, by zapewniać źródło utrzymania swoim pracownikom (w ubiegłym roku zatrudniała ponad 42,6 tys. osób), choć tego celu nie udawało się osiągnąć bez ostrych cięć kosztów.

Ich negatywne skutki odczuwali głównie pasażerowie, którzy musieli się żegnać z kolejnymi połączeniami i przygotować na to, że podróż koleją jest jak podróż w czasie. A konkretnie powrót do czasów PRL; z obskurnymi dworcami, brudnym przedziałami i spóźniającymi się pociągami. Dobrze więc, że władze PKP dostrzegły w końcu dość oczywisty fakt, iż w biznesie nie chodzi tylko o cięcie kosztów, ale też o zdobywanie klientów i zwiększanie sprzedaży. Miała w tym pomóc zapoczątkowana przed kilkoma laty seria inwestycji – na czele z flagowym projektem pendolino, które dla części Polaków (zwłaszcza tych podróżujących służbowo) stało się argumentem za przesiadką z auta do pociągu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama