Aktualizacja: 27.08.2015 22:27 Publikacja: 27.08.2015 22:00
Anita Błaszczak
Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała
Przez wiele lat mogło się bowiem wydawać, że grupa PKP działa głównie po to, by zapewniać źródło utrzymania swoim pracownikom (w ubiegłym roku zatrudniała ponad 42,6 tys. osób), choć tego celu nie udawało się osiągnąć bez ostrych cięć kosztów.
Ich negatywne skutki odczuwali głównie pasażerowie, którzy musieli się żegnać z kolejnymi połączeniami i przygotować na to, że podróż koleją jest jak podróż w czasie. A konkretnie powrót do czasów PRL; z obskurnymi dworcami, brudnym przedziałami i spóźniającymi się pociągami. Dobrze więc, że władze PKP dostrzegły w końcu dość oczywisty fakt, iż w biznesie nie chodzi tylko o cięcie kosztów, ale też o zdobywanie klientów i zwiększanie sprzedaży. Miała w tym pomóc zapoczątkowana przed kilkoma laty seria inwestycji – na czele z flagowym projektem pendolino, które dla części Polaków (zwłaszcza tych podróżujących służbowo) stało się argumentem za przesiadką z auta do pociągu.
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Kryzys pomocowy to czas, kiedy Polska ma okazję pokazać swoją wiarygodność, nie opuszczając partnerów nawet wted...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas