Reklama

Piotr Skwirowski: Tak mści się krótkowzroczność

Rząd ma poważny problem z programami pomocowymi dla firm dotkniętych skutkami pandemii. Konstruując je wiosną, najwyraźniej nie przewidział uderzenia drugiej fali, a przede wszystkim jej siły.

Aktualizacja: 12.11.2020 22:31 Publikacja: 12.11.2020 21:44

Piotr Skwirowski: Tak mści się krótkowzroczność

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Umorzenie przyznanego wiosną wsparcia rząd uzależnił od spełnienia przez firmy różnych warunków. Jednym z nich było utrzymanie zatrudnienia. Rząd liczył na to, że dzięki pomocy z tarcz firmy staną na nogi, wszystko gładko wróci do normy i uda się uratować większość miejsc pracy. Tak się nie stało.

Wiele branż, choćby gastronomiczna, turystyczna, fitness czy eventowa, nie zdołało odrobić strat. Gdy pandemia uderzyła z nową mocą, rząd zdecydował się na ponowne wprowadzenie licznych obostrzeń. Wielu firmom znów odebrał możliwość prowadzenia działalności. Prawie nie zarabiają restauracje, bary, puby, kawiarnie. Zamknięta stoi większość siłowni. Nie ma koncertów. Konferencje przeniosły się do internetu. Hotele stoją puste, biura podróży prawie nie mają klientów, to samo z przewoźnikami lotniczymi. Bez kolejnej puli rządowego wsparcia duża część z nich nie ma szans przetrwać. O płaceniu pracownikom w wielu przypadkach w ogóle nie ma mowy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Trudne czasy dla ministra finansów
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama