Nowe mieszkanie, nowa lodówka

Pralki, które idealnie piorą niemal bez wody i bez proszku, kuchenki gotujące same i zdalnie sterowane smartfonem oraz lodówki, które w upalne lato zapewnią dostatek kostek lodu, a przy okazji będą designerską ozdobą połączonej z salonem kuchni – to tylko niektóre zalety, którymi kuszą nas w zmasowanych teraz reklamach producenci nowości z branży AGD.

Publikacja: 15.11.2015 21:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Przełom roku jest jednym z najlepszych sezonów zakupów. Wprawdzie mało kto wybiera lodówkę czy pralkę jako prezent gwiazdkowy, ale na ostatni kwartał przypada coroczny szczyt liczby oddanych do użytku nowych mieszkań.

Branża AGD jest jedną z tych, które uważnie powinny śledzić statystyki liczby oddawanych i budowanych lokali, gdyż to tam trafia spora część ich produkcji. Kupno albo zamiana mieszkania jest bowiem dobrą okazją, by wymienić pralkę na reklamowaną nowość. Inna – wymuszona już – okazja to awaria starego sprzętu. Jak bowiem wynika z badań przeprowadzonych dla jednego z e-sklepów ze sprzętem AGD i RTV – pralki i lodówki rzadko wymieniamy ze względu na ich parametry techniczne czy wygląd.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację